Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej igen,

jag har en del wav filer som jag skulle vilja använda i låtar, dom är i .wav, så jag tänkte att allt borde vara lugnt att dra in dom i Logic, men när jag skulle göra det så står det att dom är i 8-bit format och kan inte användas, eller så står det att filen inte är en standard PCM fil och kan inte heller användas.

Finns det något sätt jag kan använda dessa filer i låtar jag gör i Logic? Kan jag göra några inställningar, för drag n drop i Logic's "Default" läge funkar uppenbarligen inte.

Annons
Postat

Man kan säga åt Logic att automatiskt omvandla alla filer som importeras till gällande format för sin session. Har du alltså inställt på 24bit 44.1kHz så kommer Logic gör om din 8bit fil till detta.

Kommer inte ihåg exakt vart man gör det men det finns i nån av preferencesfönstren, tror det är "project settings".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.