therocker Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Frågor på det? Hehe, hör småländskan.... wälkom to knohult?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Hehe, hör småländskan.... wälkom to knohult??Hehe, har inte sett den filmen så jag såg inte kopplingen. Iofs har jag ingen grov småländsk dialekt heller 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 26 augusti 2012 Dela Postat 26 augusti 2012 Hehe, ok, Henrik Dorsin spelar hemvärnschef och säger "frågor på det?" typ filmen igenom. En film man antingen älskar eller hatar..... bästa filmen på länge! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Såhär kan också göra en avnjutningsbar java. http://vimeo.com/62303615 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 2 april 2013 Trådstartare Dela Postat 2 april 2013 Nice Memphis! Kul att tråden lever . 😄 Under påsk har jag kokat kaffe över öppen eld. Det är det bästa kaffet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 DE e oslagbart, Slej! Gott som satan! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Såhär kan också göra en avnjutningsbar java. http://vimeo.com/62303615 Vilket omständigt sätt att koka kaffe! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 Äsch, jag tycker det e charmigt. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 Har fixat Tassimo kapsel bryggare. Har just fått hem: Crema Intenso (italienskt kaffe), Cappucino, Chai Latte, Lungo Intenso och Latte Macchiato. Säkert fin fint! Nån som har någon erfarenhet av dessa? Eller ser ni det som fusk/falsk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 3 april 2013 Trådstartare Dela Postat 3 april 2013 Nä jag ser det som riktigt gott! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 Finns det någon sanning i påståendet att "kaffet blir godare om man brygger med riktigt kallt vatten i bryggaren"? Hörde jag för längesen. Ska samlas mer luft i vattnet eller nåt sånt var det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RickardL Postat 3 april 2013 Dela Postat 3 april 2013 Haha garvade ihjäl mig när jag insåg att tråden hette "brygg" och inte "bygg".. Tänkte väl, vafan är detta för bygg tråd?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 6 juli 2013 Dela Postat 6 juli 2013 Såhär kan det låta när man gör sitt kaffe. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 juli 2013 Trådstartare Dela Postat 6 juli 2013 Fasen va gött Memphis! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 6 juli 2013 Dela Postat 6 juli 2013 Såhär kan det låta när man gör sitt kaffe. 😄 Diego Stocco 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 7 juli 2013 Dela Postat 7 juli 2013 Såhär kan det låta när man gör sitt kaffe. 😄 http://vimeo.com/69636244 Diego Stocco is the man of sound. On T-shirt now everywhere. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 7 juli 2013 Dela Postat 7 juli 2013 (redigerat) Nästan så man börjar fundera över vilka 'filter' folk insert-ar här. Inte såna där bruna EQlogiska får man hoppas. Ska väl vara filter som tillför lite mättnad, ger lite fyllighet och färg 😎 Redigerat 7 juli 2013 av Signia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 7 juli 2013 Dela Postat 7 juli 2013 Såhär kan det låta när man gör sitt kaffe. 😄 http://vimeo.com/69636244 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 7 juli 2013 Dela Postat 7 juli 2013 (redigerat) Nästan så man börjar fundera över vilka 'filter' folk insert-ar här. Inte såna där bruna EQlogiska får man hoppas. Ska väl vara filter som tillför lite mättnad, ger lite fyllighet och färg 😎 😆 Själv kör jag med vita kaffefilter av okänd märke då jag slängt förpackningen. Då jag upplever att dem ger bäst separation i det mulliga och dova registret. 😛 Redigerat 7 juli 2013 av Naymari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 7 juli 2013 Dela Postat 7 juli 2013 Riktigt kaffe, och riktiga cigg, har inget med filter att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 14 november 2013 Dela Postat 14 november 2013 (redigerat) Det här var ju en najs och inspirerande tråd! 6 kaffebönor av fem möjliga! Jag har själv gjort en musikvideo om kaffeapparaten på jobbet på jobbet med mina konstiga bilder och min konstiga musik. Finns på du-tuben (Youtube): http://youtu.be/sua8nPo0Qr0 /Algotezza Redigerat 14 november 2013 av Algotezza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 14 november 2013 Trådstartare Dela Postat 14 november 2013 Trevligt trevligt Algotezza. 🙂 Kul att du kikade in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SnigelDynamit Postat 19 november 2014 Dela Postat 19 november 2014 Tog tråden slut här? Ingen har druckit kaffe sedan 2013-11-14. Shame on you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 november 2014 Trådstartare Dela Postat 20 november 2014 Tog tråden slut här? Ingen har druckit kaffe sedan 2013-11-14. Shame on you. 😄 AK- Anonyma Kaffeloister. Vi dricker i smyg nu... ☺️😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 22 juni 2016 Dela Postat 22 juni 2016 Då jag var hemma hos svärmor senast fick jag lära mig brygga kaffe på polskt vis. (Ingen aning om varifrån benämningen kommer, hon har ingen polsk anknytning.) Jag fick lära mig att man tar helt enkelt och skopar i bryggkaffe-pulvret direkt i muggen, häller på lite hett vatten så att pulvret blir genomblött. Efter någon minut fyller man på med resten av vattnet. (Lite försiktigt.) Det gäller dock att sluta dricka då man når bottensumpen. Efter lite funderande experimenterade jag med att fylla på allt vatten med en gång. Fungerar utmärkt det med! Då kaffet har svalnat till drickbart ligger sumpen på botten. Inget mer simpelt snabbkaffe hemma hos mig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 22 juni 2016 Trådstartare Dela Postat 22 juni 2016 oioioi, det lät väldigt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 22 juni 2016 Dela Postat 22 juni 2016 oj oj de ska man prova! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.