Jump to content
Annons

Vilket keyboard till till Logic 8?

Recommended Posts

totgate (oregistrerad)
Postat

Som sagt, vad använder ni för midi-keyboard till ert Logic 8. Själv vill jag ha något som "bara funkar" men ändå har lite kontrollmöjligheter och framför allt aftertouch.

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

M-Audio Keystation 49e kör jag. Funkar kanon, men det gör nog de flesta klaviatur till Logic 8. Kolla in Akai MPK 49 om du vill ha ett klaviatur med lite rattar och lull lull. Den har inbyggda presets för olika program, tex Logic, Reason, Cubase mm.

Postat

jag har ett cme u-key(4oktaver)

och ett m-audio oxygen 8(2oktaver)

och ett korg stagepiano fullstort med vägda tangenter. via midikablar.

jag har ju logic men i princip är detta inte så relevant då allt funkar med logic...

om man försöker spela seriöst krävs vägda tangenter allt annat känns dumt.

men midi är ett simpelt format så allt funkar även billiga saker...

Postat

Vilken prisklass? Hur många tangenter?

CME U-key eller E-MU Xboard 49 är väl mina tips på grejer som "bara funkar" och är prisvärda.

totgate (oregistrerad)
Postat

Tack för era svar. Jag har just nu ett Edirol PCR300 som jag blir tokig på. Jag kan inte få det att mappa upp några kontroller alls. Akai lät ju intressant, får nog ta mig en närmare titt på det.

MVH.

/Tobbe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.