Jump to content
Annons

Orkar ni med ännu en medlemspresentation?

Recommended Posts

Matilda (oregistrerad)
Postat

Hej!! 🙁

Jag är en sångerska o sångpedagog som blivit galen i trummor o cymbaler! Jag övar trummor o repar/spelar med mitt band så fort minsta tillfälle dyker upp! 🙂 Hamnade här eftersom jag letar cymbaler o har lyckats fråga sönder alla trummisar jag känner om cymbaler... 🙂 man vill ju gärna behålla dom som vänner oxå... Hur som helst så hade jag inte väntat mej att få så mycket hjälp som jag fick här! Så tack! 😛 (o fler cymbaltips tages tacksamt emot...)

Jag bor nånstans mitt i Sverige om man inte är så bra på geografi o jag svischar runt här lite då o då o läser alla möjliga trådar o lär mej massor om massor varenda gång! Så här trivs jag! 🙂 Hoppas jag kan tillföra nåt oxå... 😉

Annons
Postat

Välkommen, som sångpedagog kan jag lova att det finns en del du kan göra här, i allafall för mig. 😉

Matilda (oregistrerad)
Postat
Välkommen, som sångpedagog kan jag lova att det finns en del du kan göra här, i allafall för mig. 😉

Tack! 🙂 Vad bra!

Postat (redigerat)

Välkommen! Kul med fler kvinnliga medlemmar, och en sångerska samt sångpedagog dessutom! Och som spelar trummor?! Hehe, intressant må jag säga. 😉 Jag har spelat i några år en del men några bra cymbaltips har jag dessvärre inte, mina är billiga varianter som har fått sig en del sprickor av allt bankande. 😆 Har iofs en Wuhan China 14" som har hållt bra länge och som låter bra samt en liten hållbar Ziiljdian splash men den låter för högt tycker jag. Vilka genres rör du dig inom allmänt?

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Matilda (oregistrerad)
Postat
Välkommen! Kul med fler kvinnliga medlemmar, och en sångerska samt sångpedagog dessutom! Och som spelar trummor?! Hehe, intressant må jag säga. 🙁 Jag har spelat i några år en del men några bra cymbaltips har jag dessvärre inte, mina är billiga varianter som har fått sig en del sprickor av allt bankande. 😆 Vilka genres rör du dig inom allmänt?

Mvh

Memphis

Tack 🙁 Ha ha... ja intressant kanske man kan säga...

Sångmässigt är jag väldigt bred. Började med klassisk sång men är (som tur är! om man får säga så...) en sån som kan "sätta på" o "stänga av" det klassiska... tycker att det låter väldigt jobbigt med klassiska sångerskor/sångare som envisas med att sjunga jazz o pop på klassiskt vis... men nu sjunger jag väl i princip allt annat än klassiskt! Fast helst spelar jag trummor!! 😉 Sång har tyvärr blivit mest jobb för min del...

Inom trummeriet så är det väl rock goes blues, funk o lite soul. Lite skitigt sådär 🙂

Postat

Välkommen! Jaha då blir det att skicka ljudfiler med lite sång på till dig då och få utvärderat! Nevars, ska låta dina öron vara i fullgott skick 😮 Vad är det som är så skoj med cymbaler, och hur många kan man behöva egentligen? Jag får verkligen en rätt sjuk bild i huvudet efter att jag läst ditt inlägg 😎 Kul att du hittat hit iaf 🙂

Matilda (oregistrerad)
Postat
Välkommen! Jaha då blir det att skicka ljudfiler med lite sång på till dig då och få utvärderat! Nevars, ska låta dina öron vara i fullgott skick 😛 Vad är det som är så skoj med cymbaler, och hur många kan man behöva egentligen? Jag får verkligen en rätt sjuk bild i huvudet efter att jag läst ditt inlägg 😄 Kul att du hittat hit iaf 🙂

Tack för alla välkomnanden! 🙂

Cymbaler är skoj när dom låter bra! 😄 Å lyckas jag hitta dom som låter som jag vill så behöver jag inga fler... Problemet är ju bara att hitta dom! 😐

Postat

Haha härligt. Tokig i cymbaler 😉 Jag är iof tokig i gitarrer så jag ska inte säga nåt 😛

Som alla andra har sagt, kul med fler tjejer. Du kommer nog trivas!

drloop (oregistrerad)
Postat

Hej och välkommen!

Säg till när du blir galen i Reason, det är jag nämligen...

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Tjenare fröken Kolsyra! Jag såg ju inte din tråd förrän nu... Det hördes ju inget pssshhhh.. 😛

Matilda (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Tjenare fröken Kolsyra! Jag såg ju inte din tråd förrän nu... Det hördes ju inget pssshhhh.. 🙂

Gjorde det inte?!?

Det är märkligt... det känns som att vi redan har träffats nånstans... :rolleyes:

Redigerat av Matilda
Matilda (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Kul att det finns kvinnor som slår det dom älskar med :rolleyes:

Har spelat ikväll på en ganska speciell tillställning... men jag fick iaf spela på mina trummor som bara stått här förvarade sen i somras (jag har spelat på nån annans trummor...) å det var så kul att få spela på mina blåa trummor igen!! 🙂 Mmmm Så dom slår jag gärna på 🙂

Redigerat av Matilda

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.