Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har köpt en Macpro på ebay från USA. 8-kärnig Xeon. dual quads.

Strömkabeln jag fick med ser såklart annorlunda ut, två platta pluggar som sitter mycket tätare än våra runda "stolpar" här hemma PLUS en av våra runda stolpar. Kan jag bara köra in en vanlig "svensk" strömkabel eller hur går jag tillväga?

Köpte ett rack från USA förut och där gjorde jag misstaget att inte kolla upp detta innan. Då satte jag på som ett slags munstycke som inte transformerade strömmen för fem öre utan bara gjorde att jag kunde plugga in den här hemma, *poff* sa de. Sedan behövde jag bara byta en säkring iof men jag skulle gärna undvika detta nu.

/Kim

Annons
Postat

Kontrollera specifikationerna för spänningsaggregatet och jämför den Amerikanska med den Svenska. Återkomm därefter om de inte ger dig svaret. ⚠️

Postat

Lite inte blint på mig nu men jag har för mig att nätaggen ska klara av strömmen, bara att byta kabel. Men ring Apple och kolla för säkerhets skull.

Postat

från apples hemsida:

Electrical and environmental requirements

* Line voltage: 100-120V AC or 200-240V AC (wide-range power supply input voltage)

* Frequency: 50Hz to 60Hz single phase

* Current: Maximum of 12A (low-voltage range) or 6A (high-voltage range)

borde väl tolkas som att de funkar vilket som?

Postat
från apples hemsida:

Electrical and environmental requirements

* Line voltage: 100-120V AC or 200-240V AC (wide-range power supply input voltage)

* Frequency: 50Hz to 60Hz single phase

* Current: Maximum of 12A (low-voltage range) or 6A (high-voltage range)

borde väl tolkas som att de funkar vilket som?

Ja

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.