Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Jag har ett gammalt soundblaster-kort och kör med asio4all till det. Problemet är dock att då jag har igång cubase så tar det upp drivrutinerna så att inget annat kan använda ljud och tvärt om om nånting använder ljud och jag startar cubase så kan inte cubase outputa ljud. Detta är väldigt störande och som jag förstått så är detta problem ovanligt för jag har några kompisar som använder asio4all utan detta problem och jag hittar ingen hjälp om detta på internet.

Jag har funderat på att lösa detta genom att köpa ett nytt ljudkort med jag har aldrig kommit till skott med det eftersom jag inte riktgit vet vad jag ska köpa. :S

Aja hjälp med detta problem skulle uppskattas. 😉

MVH Tobias

Annons
Postat

Det fungerade lite grand. Nu blev det så att då cubase är igång och låter och jag startar typ winamp och slår igång en låt, då tystnar cubase ända tills jag stängt av winamp. Det blev alltså bättre, men inte bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.