Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Utan denna version:

Det är inte vi på klippet.

Vi har spelat in en platta och jag måste reda ut vem som har skrivit denna sköna blueslåt.

Clas Yngström har spelat in den, är det han som gjort den? Trummisen i vårt band hävdar bestämt att det inte är det, men kan å andra sidan inte komma på vem det är 😳

Kan någon hjälpa mej? Jag har dammsugit nätet, nada.

Annons
Postat
Utan denna version:

Vi har spelat in en platta och jag måste reda ut vem som har skrivit denna sköna blueslåt.

Clas Yngström har spelat in den, är det han som gjort den? Trummisen i vårt band hävdar bestämt att det inte är det, men kan å andra sidan inte komma på vem det är 😲

Det verkar vara en tradblues men jag fick upp det här:Memphis Willie B. - Hard Working Man Blues

Memphis Willie B. - Hard Working Man Blues

Postat
Utan denna version:

Clas Yngström har spelat in den, är det han som gjort den? Trummisen i vårt band hävdar bestämt att det inte är det, men kan å andra sidan inte komma på vem det är 😲

Det verkar vara en tradblues men jag fick upp det här:Memphis Willie B. - Hard Working Man Blues

Memphis Willie B. - Hard Working Man Blues

Verkar tyvärr inte vara samma låt, texten, melodin och harmonierna stämmer inte så...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.