DAFFYtheDUCK (oregistrerad) Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 tja tja känner mig lite oinspirerad och utråkad tänkte att lite förslag på nya/gammla låtar kunde få fart på lite.. så vad säger ni vilka electroniska, synth keyb, låtar har ni som favoriter jag tänker på typ "j,m jarre och vangleis " o dylikt ;)eller precis vad som helst med en nice synth heheh , själv lyssnar jag på "dancing with kadafi" just nu med "infected mushroom" helt underbar ....speciellt det arabiska stycket i mitten av låten wow .. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 Giorgio Moroder - The Chase Bobby O - Still Hot 4 U (Dynasty Remix) Beat Pirates - Alte Schule Depeche Mode - Big Muff Human League - Love and Dancing (Dare!-albumet i discodubversion, fantastisk platta...) ...några låtar som dök upp. Alla är åt syntpopdiskohållet och från tidigt 80-tal - utom Beat Pirates, deras Alte Schule-ep kom typ 1999 och är soft breaks-influerad trance. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 (redigerat) Slänger ihop en lista med låtar jag gillar av diverse artister. De låter dock inte direkt som varken Jarre eller vangelis. Inte ens instrumentellt, såg att det ingick i topicen nu... så ta detta med en nypa salt... Allt från idiotglad electropop till EBM. (En del är inte heller riktigt renodlad synt, men tycker de funkar ändå.) Elegant machinery - Watching you, yesterday man, A matter of sense Joy Electric - The electric joy toy company 8 Khz mono - 30-56-99 Apoptygma Berzerk - Starsign VNV Nation - Standing, Legion (Janus), Solitary Colony 5 - Freedom Vision System - Promise Wolfsheim - Can Manage The Postal Service - Such Great Hights Page - Hur mår du? Northern Electric - Night Flas Disco Klot - Dark Night The Men without hats - Where do the boys go, Safety dance Encounter - Automobile (Reality mix) Robot - Wasted Sista mannen på Jorden - Så det borde fungera, Stanna kvar Redigerat 10 november 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DAFFYtheDUCK (oregistrerad) Postat 10 november 2004 Dela Postat 10 november 2004 heheh finfint grabbs 🙁 nu har jag lite o gå igenom ser bra ut tackar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.