Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag undrar om någon vet vad en Europeisk 230 v nätdel till Focusrite Saffire Pro 26 I/O har för beställningkod/varunummer/beteckning (liknande) så jag kan beställa en?

(Jag har köpt ljudkortet från USA på Ebay så det följde med en US 110 v nätdel istf en Europeisk som jag behöver.)

Mvh Palbin

Redigerat av palbin
Annons
Postat

Tackar!

Jag har alltid undrat - ger det någon kvalitetsskillnad om man köper tillverkarens egen (i detta fall Focusrite) ofta ganska dyra nätdel jämfört med en standardnätdel från typ Claes Olsson?

Mvh Palbin

Postat

kan inte ge något bra svar. Kan dock tänka mig att mer exklusiva tillverkare har någon form av spänningsstaiblisatorer/överspänningsskydd eller dylikt.

Postat

Jag har 69 HE rack med grejer faktiskt, så det är rätt mkt sladdar minst sagt, och dubbla nätdelar (en 220V->110V transformator och sedan en 110V-12V likriktare) förutom ännu en nätsladd är inte precis jättevälkommet, men tekniskt verkar det ju vara den naturligaste lösningen (faktiskt ser jag nu att den rekommendera på kartongen ljudkortet levererades i), så så får det väl bli! Tack igen! Mvh Palbin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.