yessa Postat 30 september 2008 Dela Postat 30 september 2008 (redigerat) Hej! Jag tänker inskaffa en loopmaskin och undrar rätt och slätt vilken. Mina önskemål/krav: 1. jag är keyboardist och sångare så jag vill kunna loopa mig själv, både mick o keyboard, men gärna gitarr etc. 2. jag vill ha undo-funktionen. 3. jag vet inte vad denna funktion kallas, men jag vill kunna göra en loop med flera spår, sedan muta denna för att göra en ny, och sedan byta tillbaka så att den gamla loopen spelas. jag vill alltså kunna göra en låt med både a- och b-del så att säga, och kunna hoppa mellan dessa med en knapptryckning. hoppas ni fattar ungefär. 4. loopmaskinen ska vara bra för livebruk. 5. jag vill kunna lägga på effekter som eq, reverb, delay o lite sånt kul. 6. jag vill kunna spara alla loopar och överföra dom till min dator. 7. vill ha någolunda lång looptid. nåt sånt tror jag! 🙂 jag har redan kollat in två stycken som verkar grymma: boss rc-50 och line 6 jm4. om ni har åsikter om någon av dessa så dela gärna med er. dessa är i o för sig ganska dyra och jag vill ju inte köpa på mig en massa funktioner som jag inte behöver. men om det går vill jag att min loopmaskin ska kunna allt på min lista. please help me! 🙂 /yessa Redigerat 30 september 2008 av yessa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 1 oktober 2008 Dela Postat 1 oktober 2008 (redigerat) Jag har Bossen och var helt nöjd med den, ända tills jag insåg att jag ofta använde samma samplingar om och om igen. Så det blev smidigare att investera i en mjukvarusampler och ta med sig datorn till gigen. Nu använder jag Bossen mer för att lägga pads o dyl. Och den fungerar fortfarande bra (och är lätt att lära sig). Dessvärre har jag inte använt den så ofta på det sätt du beskriver (realtidssampling alltså). Synd att du vill ha effekter, annars är "distpedal-varianten" rc-20 ett billigare alternativ. Inte mycket till hjälp kanske, men lycka till i val och letande. Redigerat 1 oktober 2008 av bettygoesagogo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.