Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag håller på att bygga mig en liten hemmastudio i min källare med inte allt för stor budget. Hade tänkt att ha rummet till att mixa i och även spela. Problemet är att det hörs så hemskt mycket ut till resten av huset så jag hade tänkt att sätta upp en vägg mot trappuppgången. Dörren i väggen kommer bli en vi har liggandes, en vanliga standard sovrumsdörr som är cirka 4 cm tjock. Hur kan man på bästa/billigaste sätt ljudisolera denna dörr så den tar upp så mycket ljud som möjligt?

Annons
Postat

Kan vara något kanske? 😄

Byggtråd

I helgen har jag börjat med dörrarna mellan rummen.

Började med att plocka isär en av våra gamla inne-dörrar och bytte ut innehållet mot två lager gips med dämplim mellan.

Den blev väldigt tung ...får förmoddligen skruva dit ett gångjärn till. 🙂 Jag tänkte sen på den dörrsidan som är inåt slussen lägga på ett lager isolering på gipsen och fästa det med nåt tyg eller nåt. Det kommer bli 2 sådana dörrar ...som en liten sluss. Hoppas det dämpar ljudet tillräckligt. Annars får man väl bygga på dörrarna ytterligare.

dorrbygge1.gif

dorrbygge2.gif

dorrbygge3.gif

/Andreas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.