Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som rubriken säger.

Kraven är väl att den har hi-z ingångar och har s/pdif utgång. Får gärna vara

rack men inte nödvändigt.

Jag har tittat lite på:

Aphex 207 D

ART DIGITAL MPA

Nån som har har de ovanstående?

Vad finns det för andra alternativ?

Jag är ute efter så bra kvalitet som möjligt för helst 8000kr.

Tipsa mig! 🙂

Annons
Postat

Aphex 207D är en mycket trevlig preamp.

Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning.

Audient Mico (8795:- ) och Joemeek TwinQ (7395:- ) är två andra exempel på preamps med A/D inbyggd, som kan vara intressanta (listpriser inom parentes...). 🙂 Audient Mico har visserligen bara en instrumentingång, men det kanske räcker...?

Postat

Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning.

...

Sedär! 🙂

/Jocke

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Glöm mitt inlägg

De jag nämnde saknar S/PDIF

Redigerat av Analogfreak
Postat

Aphex verkar ju vara populär 🙂 Får se lite när man kanske ska slå till! Skall snart beställa ett M-audio Profire Lightbridge 🙂

Tycker det är underbart med bara digitala in/ut (utom hörlurar och 2 analoga). Då förstör aldrig ljudkortet nånting när ingen AD omvandling sker på kortet 😛

utan att det bara hänger på preampsen och dess AD man kopplar i, som tex aphex:en.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Audient Black series funderar jag på att skaffa. 🙂

Postat
Aphex verkar ju vara populär 🙂 Får se lite när man kanske ska slå till! Skall snart beställa ett M-audio Profire Lightbridge 🙂

Tycker det är underbart med bara digitala in/ut (utom hörlurar och 2 analoga). Då förstör aldrig ljudkortet nånting när ingen AD omvandling sker på kortet 😛

utan att det bara hänger på preampsen och dess AD man kopplar i, som tex aphex:en.

En ytterligare fördel är att de flesta brukar ha analoga ut också - så att om du skaffar ännu bättre omvandlare, så har du fortfarande glädje av preampen. 😛

Postat

...

Sedär! 😄

/Jocke

Du hade putsat kristallkulan i dag... 😆

Kanske skulle byta nick till Sibylla? Ja, inte korven då... 😉 Sen kan jag utöka sortimentet med teblad, kaffesump, tarot och finansanalys. 😎

/Jocke

PS. 207D är riktigt bra. Tyvärr blir det lite för mycket modellering nu så den får inte vara med och leka så mycket som den förtjänar! 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.