Bassebas Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Som rubriken säger. Kraven är väl att den har hi-z ingångar och har s/pdif utgång. Får gärna vara rack men inte nödvändigt. Jag har tittat lite på: Aphex 207 D ART DIGITAL MPA Nån som har har de ovanstående? Vad finns det för andra alternativ? Jag är ute efter så bra kvalitet som möjligt för helst 8000kr. Tipsa mig! 🙂
Claes Holmerup Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Aphex 207D är en mycket trevlig preamp. Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning. Audient Mico (8795:- ) och Joemeek TwinQ (7395:- ) är två andra exempel på preamps med A/D inbyggd, som kan vara intressanta (listpriser inom parentes...). 🙂 Audient Mico har visserligen bara en instrumentingång, men det kanske räcker...?
jockmic Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Aphex 207D är en mycket trevlig preamp.Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning. ... Sedär! 🙂 /Jocke
Analogfreak (oregistrerad) Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 (redigerat) Glöm mitt inlägg De jag nämnde saknar S/PDIF Redigerat 30 september 2008 av Analogfreak
Claes Holmerup Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Aphex 207D är en mycket trevlig preamp.Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning. ... Sedär! 🙂 /Jocke Du hade putsat kristallkulan i dag... 🙂
Bassebas Postat 30 september 2008 Trådstartare Postat 30 september 2008 Aphex verkar ju vara populär 🙂 Får se lite när man kanske ska slå till! Skall snart beställa ett M-audio Profire Lightbridge 🙂 Tycker det är underbart med bara digitala in/ut (utom hörlurar och 2 analoga). Då förstör aldrig ljudkortet nånting när ingen AD omvandling sker på kortet 😛 utan att det bara hänger på preampsen och dess AD man kopplar i, som tex aphex:en.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Audient Black series funderar jag på att skaffa. 🙂
Claes Holmerup Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Aphex verkar ju vara populär 🙂 Får se lite när man kanske ska slå till! Skall snart beställa ett M-audio Profire Lightbridge 🙂 Tycker det är underbart med bara digitala in/ut (utom hörlurar och 2 analoga). Då förstör aldrig ljudkortet nånting när ingen AD omvandling sker på kortet 😛 utan att det bara hänger på preampsen och dess AD man kopplar i, som tex aphex:en. En ytterligare fördel är att de flesta brukar ha analoga ut också - så att om du skaffar ännu bättre omvandlare, så har du fortfarande glädje av preampen. 😛
jockmic Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Aphex 207D är en mycket trevlig preamp.Jag har en sådan i min rigg och den gör ett bra jobb med en liten touch av rörfärgning. ... Sedär! 😄 /Jocke Du hade putsat kristallkulan i dag... 😆 Kanske skulle byta nick till Sibylla? Ja, inte korven då... 😉 Sen kan jag utöka sortimentet med teblad, kaffesump, tarot och finansanalys. 😎 /Jocke PS. 207D är riktigt bra. Tyvärr blir det lite för mycket modellering nu så den får inte vara med och leka så mycket som den förtjänar! 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.