debatt Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Jag beställde en bas i somras från en Internetbutik modell större. Senaste beskedet är november! Leveransdatum flyttas fram hela tiden. Det handlar om en Limited Edition från fabriken i USA, som ska till Europa. Och sedan vidare till mig här i Sverige. Vad skulle ni ha gjort? 🙂
Assar Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Jag skulle kollat i villkoren för att se om jag har rätt att häva köpet och få tillbaka pengarna. I så fall skulle jag sen fundera på om jag verkligen VILL häva köpet, eller om jag tycker det är värt att vänta. Utifrån det skulle jag agerat.
debatt Postat 30 september 2008 Trådstartare Postat 30 september 2008 De frågade i Augusti om jag ville häva köpet eller ha en annan bas. De fick i gångna veckn in två stora långtradare med stuff från Fender, men inte basen tydligen... Såg sedan också hos en annan stor Internetbutik (Thomann), att leveransdatum där för samma produkt nu var prel 20 oktober. Så den fattas överallt. Samma sak hände för ett par år sedan här i stan när jag beställde en synth. Beställd i juni, kom i oktober (var utlovad augusti den gången). //:debatt
debatt Postat 2 oktober 2008 Trådstartare Postat 2 oktober 2008 Fick mail om att det nu är 14 november från USA till UK som gäller. KANSKE, betonar de. Så kanske... första advent hos mig? Eftersom jag betalade den i Juli/Augusti funderar jag på att avbryta det hele... 😉
Egghuvud Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 Förstår din frustration. Har man köpt en grej så vill man naturligtvis spela på den omgående. Fast den kanske är värd att vänta på? Vad är det för bas? 😉
debatt Postat 2 oktober 2008 Trådstartare Postat 2 oktober 2008 Förstår din frustration. Har man köpt en grej så vill man naturligtvis spela på den omgående. Fast den kanske är värd att vänta på? Vad är det för bas? 🙂 Mest för att jag behöver den för att spela in nu snart. Brorsan har ännu inte köpt någon Framus, som han tänkt heller, så... Nej, det är inga märkvärdigheter, det är en Fender Mustang Reissue i Vintage White (short scale alltså). Fast den är så limited att den görs i färre ex än den ursprungliga på 60-talet. Jag har läst oberoende testare, och de säger att den påminner extremt om ursprungsmodellen, men att den mekaniskt håller strängarna längre tid i rätt läge. Den stämmer inte ur sig så lätt alltså. Jag provspelade på Jam i våras/somras och föll direkt - den var enormt lättspelad och lät bra med bra punch - ovanligt bra för att vara short scale. Den lät t.o.m. en hel del när den inte var inkopplad. Ett gott tecken tror jag. Kändes mer som att spela gitarr (mitt egentliga huvudinstrument), än att spela bas. Tidigare under sensommaren hade både Thomann och Musicstore i Tyskland den för ungefär 2500 SEk mer, men varför betala mer i onödan. Nu är den dessutom slut på de ställena också. Får ta mig en funderare ett tag till, kanske lägga andra spår först, när jag fått en ny pc osv osv... 😉 //:debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.