jim Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Hallå Igen på er! Jag har kørt logic 5.1 till pc och Cubase Studio Case till pc, men tænker gå øver till Cubase SX2.0 eftersom det e trevligt att kunna få lite support! :-) Jag ær ute efter att skaffe en bra ljudbank. Viktigast før mig ær Bra Trummor. Hels riktiga samplingar (skriver Rock). Bas, Pads och Piano, Strings ær också viktigt. Ja man kan sæga att jag e ute efter riktigt bra ljud. Har Halion´s førra versio (inte 2.0) och den stødjer AKAI har jag hørt, Har ænnu inte installerat den, tycker ni att det ær ett bra tilægg till mina andra VST pluggar. VG electik edition och Ackustic. Istællet før att behøva køpa "20 st" mjukvaru synthar, trummaskiner etc så kanske det ræcker med samplings skivor till Halion? Tænkte också på hur effekterna till SX 2.0 ær? Logics reverb, limiter, deesser etc tycker jag var kanon, men de som jag hade i mitt førra Cubase Studio Case tycker jag var lite tunna. Ær nåt av det ændrat i SX2.0?? Vad tycker ni???? Jag har också Reason, med massor av bra ljud! e det klurigt att samkøra det med cubase? Anvænder jag då Reason som Ljudbank?? Tack, JIM
WhatGoesOn (oregistrerad) Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Jag ær ute efter att skaffe en bra ljudbank. Viktigast før mig ær Bra Trummor. Hels riktiga samplingar (skriver Rock). Bas, Pads och Piano, Strings ær också viktigt. Ja man kan sæga att jag e ute efter riktigt bra ljud. Jag tycker Steinberg Groove Agent fungerar utmärkt som trummodul för Rockmusik. För bas i rockmusik är Specrasonics Trilogy kanon. Har Halion´s førra versio (inte 2.0) och den stødjer AKAI har jag hørt, Har ænnu inte installerat den, tycker ni att det ær ett bra tilægg till mina andra VST pluggar. VG electik edition och Ackustic. Istællet før att behøva køpa "20 st" mjukvaru synthar, trummaskiner etc så kanske det ræcker med samplings skivor till Halion?Jag har också Reason, med massor av bra ljud! e det klurigt att samkøra det med cubase? Anvænder jag då Reason som Ljudbank?? Både Halion och Reason har mycket bra ljud. Reason använder en teknik som heter Rewire för att köras i Cubase. I Cubase SX fungerar detta mycket bra. /T
wollibolli Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Innan du köper Groove Agent så lyssna på demot för du ska veta att ljuden e riktigt kassa i den. Groove Agent Downloads. Dom bästa akustiska trummorna är nog Drumkit From Hell: http://drumkit.toontrack.com/features_dfh.shtml. Vad det gäller Halion så tror jag att det är nog bättre att använda gratis mjukvarusynthar än samplings-cd (man hittar aldrig det ljudet man vill på dom ändå). Men de e klart du behöver ju en sampler till Drumkit From Hell .. 😠
Claes Holmerup Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Det är en vanlig (men faktiskt felaktig) uppfattning att ljudet är dåligt i GA - men det är ju så trummor egentligen låter. Ljuden är medvetet inte processade på de akustiska kiten - som de ofta är i andra trumkits och trumloopar, utan tanken är att man själv ska fläska på med de effekter man önskar och inte få allt serverat, söndermosat av kompressorer och annat. Många tror att det är en nackdel med oprocessade grundljud - men det är ju mycket bättre att själv ha kontroll över vad som ska göras med ljudet, än att få en färdig kompression som kanske redan har gjort annat med ljudet än det man själv hade önskat... Skulle man ändå vilja ha fetare ljud, så är det den enklaste sak i världen att låta GA's midi output styra en trum-sampleplayer som LM4 eller Battery - så att GA står för kompet och LM4 tar emot midi och spelar upp sina ljud - smart, va? 😕
Les Paul Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Håller med Claes här. Jag gillar ljuden i Groove Agent för att det låter som ett trumset gör på riktigt. Men demot är inget kul..titta in i nån musikaffär och provlyssna på fullversionen där. Det bästa är ju fortfarande att micka upp ett trumset på riktigt, men det har ju inte alla möjlighet till.
wollibolli Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Ok, jag gillar dom nog inte för att jag är synthare kanske 😕
jim Postat 20 februari 2004 Trådstartare Postat 20 februari 2004 (redigerat) Tack før era svar. Ska lyssna o kænna på GA. Fick med en bantad version på mitt førr Cubase Studio Case, dom sounden var kass tycker jag, men hoppas att fulla versionen funkar. Problemet jag hade med Halion ær att jag har så feta burkar som AKAI samples. Men fick inte till det. vart lægger ni samplingarna???? tack Redigerat 20 februari 2004 av jim
the_minstrel Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Gillar inte heller GA, tycker inte alls ljuden är bra. Vill man ha oprocessade trummor skulle jag välja Drumkits from hell, men det är ju en smaksak. Däremot är GA säkerligen suverän för att snabbt skapa ett bra trumkomp, men då jag själv vill ha 100 % kontroll över vartenda trumslag programmerar jag mina trummor själv. Hursomhelst, till syvende och sists handlar det ju om personliga preferenser! 😎
Claes Holmerup Postat 20 februari 2004 Postat 20 februari 2004 Jag brukar också programmera trummor genom att spela in dem med klaviaturen - men GA är ett suveränt hjälpmedel som gör att det går mycket snabbare att komma igång med en låt - eftersom man då slipper börja med att göra ett trumkomp innan man kommer vidare...
oddbear (oregistrerad) Postat 26 februari 2004 Postat 26 februari 2004 enig med Claes det opp til en sjølv kor bra ein vil GA skal låta. Men eg vart litt nyfiken på den "helvetes tromma" 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.