Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min Fender Deluxe Reverb har som rubriken säger börjat knastra lite grann.. det är inte kablen/gitarren för dom har jag kopplat ur o de knastrar ändå.. nån som vet vad som kan vara fel o vad man ska göra åt det?

Annons
Postat

jag kastar en gissning på ett ingångsrör. Då knastrar den väldigt mycket när man startar den och lugnar sig gradvis men håller ändå aldrig käft

Postat (redigerat)

Hmmm.. nu har den typ lugnat sig 🙂 fattar ingenting... men nu har mitt ljdukort börjat knastra istället :S typ som att det laggar eller nåt.. va händer liksom.. knastar (stötvis) vid all musikuppspelning. Har ett presonus firebox.. o lurarna funkar felfritt (har inga monitorer).

Redigerat av ramoand
Postat

Rörstärkarna behöver servas då och då. Det blir ju hett som h-e i dem så lödningar tex runt rörhållarna kan bli halvdåliga. Jag lämnade in min Fender Hot Rod på koll och rörbyte nyligen och skillnaden blev enorm. Försämringen kommer ju gradvis så man tänker inte så myckte på det. En efaren reperatör brukar alltid hitta en och annan dålig lödning, eller uttorkad kondensator. Lämna in på service är mitt råd. Luska med andra musiker efter nån som är bra och inte allt för hutlös.

Postat
Sen börjar tv:n knastra.. 😛

hahah ja de blir väl så.. helt sjukt :S men fattar inte varför min ljuduppspelning i datorn har börjat lagga.. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.