Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där. Vet att många ämnen tangerar det här, men skulle ni vilja hjälpa till med att lista företag som gör akustiklösningar där man

får hem ett antal lådor och dämpare man placerar ut efter eget behag. Jag vet att man kan bygga själv men det kommer inte bli av.

Jag skulle behöva få upp lite snygga färdiga lösningar som suger upp lite bas, men som inte irriterar övriga samboende ;- )

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Hej

Här kan du köpa "fina" prylar:

http://www.goldenagemusic.se/goldenageacoustics/se/

Är lite osäker på om man som konsument kan handla direkt,

dom är i alla fall bra att bolla ideer med och bjuder in dig till deras studio

så att du kan titta och lyssna.

Jag tror Clas (Yoda) säljer dessa prylar plus en del annat,

tag en kontakt med honom först.

Postat

Hur lättirriterad är sambon...? 😆

Om plånboken är tjock, så har Ghost Acoustics mycket effektiva absorbenter som är förhållandevis diskreta och kan passa in i de flesta miljöer.

GoldenAge är skumabsorbenter som kanske inte upplevs som tillräckligt diskreta av sambon...

Vicoustic har också akustikskum som bas - och har en del riktigt snygga paneler.

Primacoustic har också flera paneler som kan funka i vanliga rum.

Postat

Jag väntar med akustikbehandlingen tills man sålt några hits och kan köpa ett hus där man total renonverar källaren och bygger en highend studio. Då kan vi snacka akustikbehandling! peace!

Postat

jag har hittat en lokal i källaren som blir både mixrum och inspelning så det får väl bli halvsymmetriskt. 😆

tack för tips. E

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.