Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Carlström var namnet, 26år, gillar skogsprom....ummm...fel ställe.

Jag har som sagt smugit omkring här och läst på detta trevliga forum sen 2005 men inte gjort nåt väsen av mig, men kanske är läge att bli lite mer aktiv nu.

Jag pysslar med musik för det är kul och har gjort så de senaste 10 åren eller så, visst vore det kul om man faktiskt kunde tjäna lite på skiten nån gång men det är nog bara att glömma så jag knåpar på med det som hobby. Gitarr, bas och sång är huvudområderna med fokus på låtskriveri, är inget tekniskt monster eller så värst teoretiskt begåvad tror jag men jag lyssnar och spelar vad jag tycker tillför låten något. tycker mycket om att sitta och pula med inspelningar och mixa ihop nåt som kanske till och med låter ok. Började som så många andra som hårdrockare i tonåren och har sen fuskat runt i de flesta musikstilar men har nu hittat hem (för stunden iaf) i nån alt rock poppig sak.

Studioerfarenhet är det sådär med, har spelat in en hel del men allra oftast i hemstudio eller i nån replokal som man temporärt gjort till studio. Just nu har jag ett rum i min lägenhet där jag tryckt in min utrustning men det är ingen studio egentligen för ingen akustisk förbättring gjort utan bara rum med jäkla massa prylar (prylar är skoj!)

Jag kommer fortsätta smyga omkring och suga upp så mycket kunskap som möjligt härifrån men ska försöka bidra lite nu om det dyker upp nåt jag faktiskt kan hjälpa till med.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.