Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Har precis gjort om hela min hemsida.

Skulle var glad för lite synpunkter på den, kan man ta sig runt på ett vettigt sätt? Nåt som känns otydligt? osv...

(Dock funkar inte länken med "Bilder" ännu"... blir klar kanske under helgen)

Ta mig dit!!!

Annons
Postat

Orienterings listan ( Nyheter , Musik etc etc ) bör finnar på varje sida så att det är lätt att orientera sig runt på hemsidan.

Så för tillfället känns sidan lite bristfällig.I Övrigt är den ju inte så grafiskt avancerad , Och ser ut som alla andra sidor gjorda med ILife.

Men enkel och funktionell och tjänar säkert sitt syfte.

Postat (redigerat)
Orienterings listan ( Nyheter , Musik etc etc ) bör finnar på varje sida så att det är lätt att orientera sig runt på hemsidan.

Så för tillfället känns sidan lite bristfällig.I Övrigt är den ju inte så grafiskt avancerad , Och ser ut som alla andra sidor gjorda med ILife.

Ok, ja, efter som att jag är en veretabel idiot på att göra hemsida, så är iWeb rena rama frälsningen för mig, med det förbehållet att att det blir lite "mall"-artat, fast för mig finns inget riktigt alternativ.. vill ha en sida jag själv kan vara och fixa i.

Tackar för synpunkterna 🙂

Redigerat av Umemagnus
Postat (redigerat)

Ok, ja, efter som att jag är en veretabel idiot på att göra hemsida, så är iWeb rena rama frälsningen för mig, med det förbehållet att att det blir lite "mall"-artat, fast för mig finns inget riktigt alternativ.. vill ha en sida jag själv kan vara och fixa i.

Tackar för synpunkterna 🙂

Hm.

Tror att du skulle trivas i wordpressmiljö.

http://barnavpixlar.se bygger på wordpress fast med omgjort design och kod.

Men för övrigt är det lätt att jobba med.

Fins även massa andra cms system.

Tx Jolma, eller Mambo.

Kika på dessa länkar:

http://www.joomla.org/

http://www.wordpress.org

http://mambo-foundation.org/

Redigerat av ThomasJ
Postat

Ser enkelt och snyggt ut. Skulle kanske kunna pillas lite med en del detaljer för att få den perfekt men jag tycker att det är "gott nog".

Postat
Den hemsidan är väl inte nå större fel på..? Kanske nalta... ehm...hittar inte ordet... nalta...

Nä det fonkar!

Snyggt!

😉

Nalta!

Fan funderar på att leta stuga/hus uppåt det hållet.

Men har nalta pengar...

Postat

Tackar för kommenarer och synpunkterna.

Har nu ändrat så det blir lättare med navigeringsmenyerna...

Ja, man upptäcker hela tiden småpyssel som får rättas till, men det får komma eftersom. Men man blir fort ganska "blind" då man sitter med det. Så det är perfekt med feedbacken!

Mvh

Umemagnus

Postat

Designen är som det stod ovan väldigt återkommande och mall-lik som mycket annat och upplevs av mig som lite segladdad men den funkar ju helt klart. Varför är "Om mig"-texten en länk till ett javascript?

Postat

Redan klickade länkar är lite svåra att läsa eftersom de är gråa, precis som bakgrunden...

Postat (redigerat)
Designen är som det stod ovan väldigt återkommande och mall-lik som mycket annat och upplevs av mig som lite segladdad men den funkar ju helt klart. Varför är "Om mig"-texten en länk till ett javascript?

Ja, sedärja.. hmm... jag klippte och klistrade lite från min gamla hemsida... måste ha blivit nåt tok i samband med det... KOllas upp... Å ang mall-sjukan, så är det just så det är i iWeb, men jag måste väga för- och nackdelar mot varandra... antingen leja bort hemsidebygget (med obefintliga möjligheter att ändra själv) eller göra det på dehär sättet i iWeb, och ha full koll/möjlighet att ändra hur, och när, jag vill..

EDIT; den "felande länken" är nu borta...

Redigerat av Umemagnus
Postat

Ja, sedärja.. hmm... jag klippte och klistrade lite från min gamla hemsida... måste ha blivit nåt tok i samband med det... KOllas upp... Å ang mall-sjukan, så är det just så det är i iWeb, men jag måste väga för- och nackdelar mot varandra... antingen leja bort hemsidebygget (med obefintliga möjligheter att ändra själv) eller göra det på dehär sättet i iWeb, och ha full koll/möjlighet att ändra hur, och när, jag vill..

Jag tycker sidan är snygg. Jag har aldrig tittat i iWeb utan bygger alla mina sidor i Dreamweaver och Flash etc. Jag tror att folk tycker den är mallartad för att de känner igen "mallarna". Men jag tänkte inte på nåt sånt ... för jag har inte sett mallarna.

Sidan är snygg, du har kontroll över den och den fyller sitt syfte. Mer än så tycker jag inte man ska kräva av en hemsida. 😛

Postat

Jag tycker sidan är snygg. Jag har aldrig tittat i iWeb utan bygger alla mina sidor i Dreamweaver och Flash etc. Jag tror att folk tycker den är mallartad för att de känner igen "mallarna". Men jag tänkte inte på nåt sånt ... för jag har inte sett mallarna.

Sidan är snygg, du har kontroll över den och den fyller sitt syfte. Mer än så tycker jag inte man ska kräva av en hemsida. 😄

Tackar 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.