Jump to content
Annons

Halloj!

Dbcooper (oregistrerad)

Recommended Posts

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

Halloj!

var ute på nätet och googla lite och så hamnade jag helt plötsligt här så jag va tvungen att registrera mig i förhoppning om lite tips och tricks 😉

Jag heter Anton 22år från stockholm jobbar som Torrsugare (klura på den) Började lira musik som 14åring och lira trummor i en hårdrocks band men la av när jag va 18. fick väl intresset för att spela in och hålla på med studio när jag spelade på ungdomsgården i närheten där jag bor, en klassiker vad vet jag =)

Jag har saknat musiken en hel del dom senaste åren och har bara hållt igång med aukustisk gitarr här hemma. för ca 1 månadsen bestämde jag mig för att ta upp allting igen men va inte sugen på att börja spela i band igen. så jag kom på den brillijanta idén att jag skulle bygga mig en hemma studio hehe, Nu har jag i vilket fall som helst Köpt en ny IMAC 24# och hoppas att med hjälp av denna ska jag kunna bygga upp en studio med.

Förhoppningsvis med lite hjälp av er ?

Nu är tanken att jag ska börja invistera i ljudkort, mixer,högtalare etc men vet förståss inte alls vad jag ska ha och jag kan tänka mig att det finns en hel del att välja emellan. Jag kommer använda mig av en elgitarr, elbas och digitala trummor(hoppas på att kunna spela in direkt i datorn med samtliga instrument)jag kommer inte att sjunga(vi besparar oss den smärtan).

hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva mer nu hehe men har ni tips idér och sådant så skriv gärna!!!

tack på förhand

/Anton

Annons
Dbcooper (oregistrerad)
Postat
Hej Anton och välkommen hit. Grattis till ett härligt köp av dator! Hoppas du kommer trivas på detta forum.

MVH

Anders

har vart lite nojjig och det kanske är dum fråga men går det att bygga på en IMAC ?

Postat
Hej Anton och välkommen hit. Grattis till ett härligt köp av dator! Hoppas du kommer trivas på detta forum.

MVH

Anders

har vart lite nojjig och det kanske är dum fråga men går det att bygga på en IMAC ?

Jag är alldeles för dåligt insatt i IMAC för att kunna svara på det. Men RAM lär du ju kunna bygga ut , speciellt eftersom det går att köpa separat här😉 Men det finns nog folk här som har IMAC som kan hjälpa dig ordentligt med den frågan. Har bara kört IMAC på jobbet nämnligen (dock endast för bild och film) och då har vi inte gjort något med dem.

MVH

Anders

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

MVH

Anders

Jag är alldeles för dåligt insatt i IMAC för att kunna svara på det. Men RAM lär du ju kunna bygga ut , speciellt eftersom det går att köpa separat här😉 Men det finns nog folk här som har IMAC som kan hjälpa dig ordentligt med den frågan. Har bara kört IMAC på jobbet nämnligen (dock endast för bild och film) och då har vi inte gjort något med dem.

MVH

Anders

jaha hehe

Jag är ny konverterad från pc dessutom och än så länge är jag jäkligt nöjd med min imac! Hoppas verkligen på att det finns kunnigt fokl här =)

ja bygga ut går det upp till 4gb RAM, ska deffenetiv beställa från den där hemsidan då blir det väl 2x2gb RAM minnen =)

Postat

MVH

Anders

MVH

Anders

jaha hehe

Jag är ny konverterad från pc dessutom och än så länge är jag jäkligt nöjd med min imac! Hoppas verkligen på att det finns kunnigt fokl här =)

ja bygga ut går det upp till 4gb RAM, ska deffenetiv beställa från den där hemsidan då blir det väl 2x2gb RAM minnen =)

Ta det lite lugnt med att beställa tills du hört andra prata om det också då det kanske finns ännu billigare. Jag hänvisade bara till den sidan för att kolla så att det gick bygga ut 🙂 Jag kommer ihåg när jag bytte. Man blev galen på småsaker i början, men när man väl vant sig vid OSX så är det kanon tycker jag. Ett exempel va att jag undrade hur f-n man avinstallerar program. Visade sig sen att det oftast bara är att ta bort mappen på MAC. Det finns väldigt kunnigt folk här! 😉

MVH

Anders

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

MVH

Anders

Jag är alldeles för dåligt insatt i IMAC för att kunna svara på det. Men RAM lär du ju kunna bygga ut , speciellt eftersom det går att köpa separat här🙂 Men det finns nog folk här som har IMAC som kan hjälpa dig ordentligt med den frågan. Har bara kört IMAC på jobbet nämnligen (dock endast för bild och film) och då har vi inte gjort något med dem.

MVH

Anders

jaha hehe

Ta det lite lugnt med att beställa tills du hört andra prata om det också då det kanske finns ännu billigare. Jag hänvisade bara till den sidan för att kolla så att det gick bygga ut 😉 Jag kommer ihåg när jag bytte. Man blev galen på småsaker i början, men när man väl vant sig vid OSX så är det kanon tycker jag. Ett exempel va att jag undrade hur f-n man avinstallerar program. Visade sig sen att det oftast bara är att ta bort mappen på MAC. Det finns väldigt kunnigt folk här! 😛

MVH

Anders

Haha jag måste verkligen erkänna att jag känner igen mig i det 😉

Japp ska försöka ta reda på en massa information innan och inköpen kommer ske stegvis, vill ha rätt grejer för det syftet jag har hemmabion till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.