Jump to content
Annons

Halloj!

Dbcooper (oregistrerad)

Recommended Posts

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

Halloj!

var ute på nätet och googla lite och så hamnade jag helt plötsligt här så jag va tvungen att registrera mig i förhoppning om lite tips och tricks 😉

Jag heter Anton 22år från stockholm jobbar som Torrsugare (klura på den) Började lira musik som 14åring och lira trummor i en hårdrocks band men la av när jag va 18. fick väl intresset för att spela in och hålla på med studio när jag spelade på ungdomsgården i närheten där jag bor, en klassiker vad vet jag =)

Jag har saknat musiken en hel del dom senaste åren och har bara hållt igång med aukustisk gitarr här hemma. för ca 1 månadsen bestämde jag mig för att ta upp allting igen men va inte sugen på att börja spela i band igen. så jag kom på den brillijanta idén att jag skulle bygga mig en hemma studio hehe, Nu har jag i vilket fall som helst Köpt en ny IMAC 24# och hoppas att med hjälp av denna ska jag kunna bygga upp en studio med.

Förhoppningsvis med lite hjälp av er ?

Nu är tanken att jag ska börja invistera i ljudkort, mixer,högtalare etc men vet förståss inte alls vad jag ska ha och jag kan tänka mig att det finns en hel del att välja emellan. Jag kommer använda mig av en elgitarr, elbas och digitala trummor(hoppas på att kunna spela in direkt i datorn med samtliga instrument)jag kommer inte att sjunga(vi besparar oss den smärtan).

hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva mer nu hehe men har ni tips idér och sådant så skriv gärna!!!

tack på förhand

/Anton

Annons
Dbcooper (oregistrerad)
Postat
Hej Anton och välkommen hit. Grattis till ett härligt köp av dator! Hoppas du kommer trivas på detta forum.

MVH

Anders

har vart lite nojjig och det kanske är dum fråga men går det att bygga på en IMAC ?

Postat
Hej Anton och välkommen hit. Grattis till ett härligt köp av dator! Hoppas du kommer trivas på detta forum.

MVH

Anders