minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) Ok, jag är extremt mycket nybörjare i ämnet synth så ha överseende. 😆 Jag har spelat piano i 3 år och gjort mycket musik som jag sedan transponerat till midi med hjälp av "notation"-program, men nu har vill jag spela in låtarna själv istället. En polare till mig har en Panasonic SX-KC600 som han säljer billigt. Men om jag har förstått det rätt så är den en analog synth och jag undrar om det går att koppla in den till pc:n och spela in i ett sequenser-program? Eller måste man ha ett midi-klaviatur? Anledningen till att jag inte köper ett midi-klaviatur är att jag gärna vill ha ett analogt också så det blir billigare än att köpa två. Om nån kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam. Redigerat 9 november 2004 av minor
Ken Kängström Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) finns kanonbra mjukvarusynthar... i tex reason.... testa demot www.propellerheads.se edit: glömde säga att det räcker med en midiklaviatur då. Redigerat 9 november 2004 av addic59
minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Tack för svaret, men tror du att det skulle fungera om jag köpte Panasonic-synthen?
minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Jo, det har den! Tack för hjälpen på er! 😆
lusse (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Ok, jag är extremt mycket nybörjare i ämnet synth så ha överseende. 😆 Jag har spelat piano i 3 år och gjort mycket musik som jag sedan transponerat till midi med hjälp av "notation"-program, men nu har vill jag spela in låtarna själv istället. En polare till mig har en Panasonic SX-KC600 som han säljer billigt. Men om jag har förstått det rätt så är den en analog synth och jag undrar om det går att koppla in den till pc:n och spela in i ett sequenser-program? Eller måste man ha ett midi-klaviatur? Anledningen till att jag inte köper ett midi-klaviatur är att jag gärna vill ha ett analogt också så det blir billigare än att köpa två. Om nån kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam. Kolla om det finns midianslutningar på synten, ser ut som Din kontakter fem poliga. Finns det det så går det att spela in midi noter från synten, om du har midi eller usb interface på datorn, du behöver ett bra ljudkort i datorn som har låga fördröjningstider " Latency " så att inte ljudet från datorn kommer senare.
ChrioN Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Den ser verkligen inte analog ut om du frågar mig 🙂 va det någon som sa casio? 😆
minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) Den ser verkligen inte analog ut om du frågar mig va det någon som sa casio? Som sagt, nybörjare in soul. 😎 Redigerat 9 november 2004 av minor
Straka Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Jag tror din kompis drar dig i näsan om han påstår att den är analog , keyboardet i fråga är samplingsbaserat.... dvs den använder samplingar för att spela upp ljud. Så om det är en analogsynth du är ute efter så ska du inte köpa det....
D Vibe Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Nej, den är nog inte analog, verkar vara en vanlig keyboard... Har aldrig sett tidigare att Panasonic tillverkat keyboards förresten 😎 /Daniel
minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) Hmm, vad skulle ni rekommendera för analogt dårå? Jag har bara runt 4500kr att disponera, så det får inte vara allt för dyrt heller. Edit: Struntsamma förresten, ska nog hålla mig till ett midi-klaviatur så länge. Tack för hjälpen! Redigerat 9 november 2004 av minor
tryff Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Annars är det så att framtiden är mjukvarusyntar För killar som hållt på länge är det en annan sak, fast om du håller på och sätter dig in i hårddiskinspelning nu så borde du satsa på ett midiboard bara... framtiden är "all in the box"....spola allt analogt... skall du spela ute kanske man kan ha nån aningnan lösni8ng
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.