minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) Ok, jag är extremt mycket nybörjare i ämnet synth så ha överseende. 😆 Jag har spelat piano i 3 år och gjort mycket musik som jag sedan transponerat till midi med hjälp av "notation"-program, men nu har vill jag spela in låtarna själv istället. En polare till mig har en Panasonic SX-KC600 som han säljer billigt. Men om jag har förstått det rätt så är den en analog synth och jag undrar om det går att koppla in den till pc:n och spela in i ett sequenser-program? Eller måste man ha ett midi-klaviatur? Anledningen till att jag inte köper ett midi-klaviatur är att jag gärna vill ha ett analogt också så det blir billigare än att köpa två. Om nån kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam. Redigerat 9 november 2004 av minor
Ken Kängström Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 (redigerat) finns kanonbra mjukvarusynthar... i tex reason.... testa demot www.propellerheads.se edit: glömde säga att det räcker med en midiklaviatur då. Redigerat 9 november 2004 av addic59
minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Tack för svaret, men tror du att det skulle fungera om jag köpte Panasonic-synthen?
minor (oregistrerad) Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Jo, det har den! Tack för hjälpen på er! 😆