Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HEjSAN!

Jag har stött på några sajter som säljer Reason 4.01 som DOWNLOAD. En av dem erbjuder 4.01 för det otroliga priset 55 dollar.

Är det någon som vet om dessa är seriösa eller bara bluff sajter som säljer Reason utan Propellerheads vetskap?

Länkar:

http://www.tbm-language.com/index.php?targ...mp;progid=11494

http://www.oemstore.bz/index.php?target=de...mp;progid=11494

Om någon har info om detta så är jag intresserad.

Robert

Annons
Postat

Det är med största sannolikhet bluff och bara ett sätt att samla in kreditkortsuppgifter för att kunna blåsa dig på mycket mer pengar.

Alla siter jag har sett hittills, som påstår att de säljer legitim OEM-mjukvara extremt billigt och som understryker hur legitimt det är med dessa extremt billiga OEM-versioner eller downloadversioner, har varit bluff.

Låter det för bra för att vara sant, så ÄR det för bra för att vara sant i 99.999% av fallen...

Postat
Låter det för bra för att vara sant, så ÄR det för bra för att vara sant i 99.999% av fallen...

Tack för era svar. Jag misstänkte också att det var något skumt men ville höra om någon kände till detta. Och speciellt när det gäller kontouppgifter så bör man ju vara extra misstänksam.

Om någon har andra tips om var man hittar bra erbjudanden på Reason så är jag intresserad. Har läst i något gammalt nummer av Computer Music att det följt med någon hårdvara som OEM. Någon som vet vilket?

Postat

55 dollar, varför skulle propparna då sälja det för 4000? Om det ser ut som en bluff så är det nog en bluff tyvärr.

Om du vill göra en bra deal så är nog det bästa att köpa en beggad licens. Kolla info som finns på propps hemsida om att köpa deras mjukvaror begagnade, vad som måste finnas med för att det ska vara korrekt.

Postat

Ja, tack det är nog ett bra tips att först kolla med Propellerheads vad som gäller vid beg. köp.

Någon som vet något om REASON OEM licenserna och hårdvaror?

Tack för alla svar.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Mmm och om du laddar ned därifrån får du garanterat med i priset gratis envisa virus som är svåra bli av med. Men det lär de inte tala om utan komma som en överraskning.

Postat
Har läst i något gammalt nummer av Computer Music att det följt med någon hårdvara som OEM. Någon som vet vilket?
Det är Reason Adapted som följer med vissa ljudkort.

Begränsningarna i Adapted-versionen varierar beroende på om ljudkortet kommer från Korg, M-Audio, PreSonus osv.

Reason AdaptedReason

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.