Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis lämnat VII Gates efter 8 år och två skivor, där jag spelat gitarr och skrivit det mesta av musiken. Har fortfarande kvar skivkontrakt på Lion Music och söker nu efter nya eldsjälar för att fortsätta förse världen med bra hårdrock.

Söker efter människor som är lättlärda, prestigelösa, flexibla och öppensinnade, samt behärskar något av följande instrument bra: trummor, bas, keyboard och sång. Gärna i kombination.

VII Gates myspace-sida finns lite av det jag pysslat med innan. Skickar självklart mer material till de som är intresserade.

Annons
Postat (redigerat)

Till att börja med kommer det nog bli ganska snarlikt VII Gates skulle jag tro. Har ju ändå skrivit det mesta materialet för det bandet, och har material för i a f en skiva till färdigt.

Annars är jag ju stort fan av 70-tals-hårdrock typ Queen, Styx, Sweet, Meat Loaf och liknande, och det kanske blir mer sånt nu.

Själv bor jag i Älvsjö.

Och alla åldrar är såklart välkomna, andra saker är viktigare.

Redigerat av JJRockford
Postat
Till att börja med kommer det nog bli ganska snarlikt VII Gates skulle jag tro. Har ju ändå skrivit det mesta materialet för det bandet, och har material för i a f en skiva till färdigt.

Annars är jag ju stort fan av 70-tals-hårdrock typ Queen, Styx, Sweet, Meat Loaf och liknande, och det kanske blir mer sånt nu.

Själv bor jag i Älvsjö.

Och alla åldrar är såklart välkomna, andra saker är viktigare.

Fan vad man ångrar att man inte bor lite närmre Älvsjö.. jag är grymt influerad av glam/sleaze-rocks eran och det är vad jag tänkt väcka liv i med min sång.. så fort cubase börjar funka igen..

Postat

Jag ser ju inte avstånd som problem i sig, handlar ju mer om hur man handskas med dom! Hellre en engagerad människa som ger allt och kan låtarna när man repar en helg var tredje vecka, än någon som sitter och halvsover sig igenom alla tre repen varje vecka. Hänger ni med? 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har lirat bas i snart 3 år och bor inte alltför långt ifrån, är grymt intresserad av att ha någon att repa med, fördelaktigen på vardagar.

Hör av dig om du vill ha mer info!

affe110@hotmail.com

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.