Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

ett tips på bra svensk funk är paulo mendonca.. lite osäker på stavningen, men kolla in hans musik.. ruggigt bra..

Postat
ett tips på bra svensk funk är paulo mendonca.. lite osäker på stavningen, men kolla in hans musik.. ruggigt bra..

Joo han har jag hört! Han är mycket bra som du säger.

Postat

James Browns skiva live in Paris från början av 70-talet. Graham Central Station med pionjären inom slapbas Larry Graham:

. Lyssna o digga 🙁

Lyckades köpa 5 vinylskivor med dom för 20 kr st för många år sen.

Paulo Mendonca är som sagt jäkla bra åxå i modernare stuk.

Postat

marcus miller´s M2 är en ruggigt bra funkplatta.. dock väldigt jazzig sådan.

finns ju tokmycket bra funk. svårt att komma på något så här på rak arm! 🙂

Postat

Sjukt skön musik var det här! 🙂

Testa googla runt eller söka på youtube efter Funk Fusion osv. Inte lika rockigt/metal men ändå lite liknande^^

Jag vet inte varför, men jag tror att du kanske skulle kunna gilla det GAMLA spelet starcrafts soundtrack också! De har jävligt sköna låtar

Postat

Riktigt härliga tips ni kommer med. ⚠️

Och till den som frågade om starcraftlåtarma så, ja de är nice.^^

Postat

Tower of power är ju ett hett tips. Nu har jag inte lyssnat på dina låtar där, men funk/soul när den är som finast iaf.

Svänger så det svartnar ⚠️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.