Jump to content
Annons

bästa hörlurarna till ipoden, ja funtar på att köpa dolbys?

Recommended Posts

LifeIsntAMysteryUR (oregistrerad)
Postat

okey ja har googla halva natten och hittar inget bara massa snack och inget om fakta vilka hörlurar är bäst och deras tekniska funktioner, inte wikipedia kunde hjälpa till där, alltingen e jag är helt dum i huvet eller så verkar inte mina frågor eller ordbruk vara särskilt aktuella hos google..

Vilka är de bästa tekniska funktioner ett par vanliga hörlurar till ipoden eller mp3n har typ?? och vilket tycker alla härinne är världens bästa hörlurar, eller du kanske vet sålda??

Tack på förhand för alla sakliga och informativa svaren..

*hörselskadad i högra örat men musikkåt*

Annons
Postat
bara massa snack och inget om fakta vilka hörlurar är bäst

Vilket troligtvis beror på att du inte kan avgöra vilka lurar som är bäst för DIG genom att titta på specifikationer. Det bästa är att prova lite olika lurar själv. Alla uppfattar ljudet olika och det som låter riktigt bra i någons öron kan låta riktigt illa i någon annans (ok, det kanske var en överdrift, men du fattar).

Har du inte möjlighet att prova själv så får du helt enkelt går på andras "snack" och köpa grisen i säcken. Sedan antar jag att du inte har en obegränsad budget heller? det sållar ju ut en del.

Att gå efter vilken som säljer mest är nog ingen bra idé. Det är inte alltid de populäraste produkterna som är de bästa.

Postat

nästa.. ta ovaninlägget på exempel på ett svar som är inte ett svar..

drloop (oregistrerad)
Postat

Hur mycket pengar vill du lägga?

Postat

Men på mer allvarlig nivå, Sennheiser HD600 vinner ju ofta priser, jävligt bra lur. Ultrasone Proline2500 är bra också.

Men vill du ha riktigt tunga grejer så tar du ett par Sennheiser Orpheus, du får tyvärr dras med att släpa runt ett bilbatteri med för att driva dess förstärkare, men det är väl lugnt?

Postat

Nästa gång du lägger in en fråga sådär kan det vara på sin plats att du nämner vilken typ av hörlur du är ute efter. Öppen, sluten, halvöppen, in-ear mm.

Alla har olika karaktärer och är bra på olika saker, mycket bas, bra isolation osv.

Vilken prisklass pratar vi om? Vad är ditt tak?

Postat

Lite OT kanske, men jag bara måste slå ett slag för dessa In-Ear från Clas Olsson.

Ni som är ute efter ett par slit och släng att ha på gymmet, på jobbet osv, kolla in dessa:

95:-

Japp, jag tänkte samma sak som er när jag testade polarens exemplar och han sa att de kostade under hundringen.

Jag har riktigt dåliga erfarenheter av billiga in-ear pluggar.

Men det är helt ok ljud i dem och det är grymt bra kvalitet, jag har haft mina på fabriken i 8 månader, använt dem 8h per dag och de går klockrent, inget glapp osv.

Perfekta till ljudböcker och skvalmusik under arbete!

Postat

Kolla in Audio-Technica ANC-3. Dem är dyrare än vanliga snäckor men är "noise-cancelling". Släcker ut i stort sett allt bakgrundsljud så att du inte behöver spela så starkt.

Postat

Ska du bara använad denn till ipod mp3 och utan hörlursförstärkare, lägg inte mer än 600 kr.

Med din utrustning är du väldigt begränsad till vilken ljudkvaltié du kan uppnå.

maart (oregistrerad)
Postat

jag vet inte om det är vad du är ute efter, men mitt konkreta tips på en hörlur som låter bra och är prisvärd Koss Porta Pro. Specar och hur den ligger i försäljningslistorna har jag ingen aning om men den låter som sagt bra.

Postat

prisklass? ja talar aldrig om siffror rent allmänt.. så inga kommentarer på den punkten..

men du slog spiken rätt där vid ett av punkterna du räkna upp..

det är en present till min systerson som fyller år nu på lördag och han är musiker och lever allmänt mycket intelligent tonårsliv..

så det har blivit alla mina CSN-CASH-OUT går istället till ett par hörlurar åt honom istället..

som sagt hörlurarna ska vara klass på och gärna superbt..

gärna ett par lätta värsting värsting värsting bästa hörlurar!

tack på förhand för alla svaren:P

Postat

ljudkvalite, vilken är den bästa ljudkvaliten man kan uppnå då med vanliga ipods med lätta hörlurar??

Postat
nästa.. ta ovaninlägget på exempel på ett svar som är inte ett svar..

Vad förväntar du dig när du inte kan ställa en fråga ordentligt? Ospecifika frågor ger ospecifika svar.

Postat

Irony är en bra bok läst den.. om inte läs den!

herrå!

Postat

Och nästa.. 😄

Postat (redigerat)

plus;boken IRONYYY lär ut a o o i att följa samtal och förstå vidden av ironi, SARKASM, spYdighet OSV, men VID DÅ alkoholproblem vilket många motständare av ironi har, e de olönsamt att läsa boken tyvärr, obetalbart. Var och varann svensk är idag alkoholist.. det sups som aldrig förr i Sverige..

l

suck:PP

Redigerat av LifeIsntAMysteryUR
Postat (redigerat)

http://pricerunner.msn.se/pi/94-1116864/Ho...duktinformation

lurarna snubbla ja över kul, jättekul! xddddddddd

här har vi veckans storslagna vinnare utav under femhundralappen för:PP

så alla ni 200 000 svenskar som super som aldrig förr, koppla av med dessa fantastiska hörlurar och har en fet mega stor penningbössa till semestern i vinter i åre..

Redigerat av LifeIsntAMysteryUR
Postat

Jag fattar inte allt du skriver med alkohol och grejer, men jag använder ett par Sennheiser HD-202 som streetlurar och de funkar bra. De påminner om Koss porta pro i ljudet, men har mer diskant och är slutna. Kostar typ 300 kr eller nåt bara, rekommenderas.

Postat
Eftersom du verkar fråga efter lurar med bra specifikationer så kan jag rekomendera Grado RS1 !

http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...200279&fm=1

Verkar vara en mycket vettig lur, köp dom.

Jag testade ett par sådana för ett par månader sedan - och ärligt talat, så lät de inte bra, utan jag hoppade över ett kanonerbjudande på dem och fortsatte använda mina Ultrsone Pro2500, som verkligen är bra! 🥰

Sorry om det ser ut som ett reklaminlägg från mig ("bättre än 3 ggr så dyra lurar" 😄😆 ), men det är faktiskt min ärliga mening att Grado-lurarna inte var någon höjdare alls jämfört med Ultrasone - och jag hade ändå nästan ställt in mig på att köpa RS1 eftersom jag vill ha det bästa som jag har råd med...

Postat

ok, inga slutna bara lätta.. men coolt endå...:PP

slutna e inte så öronvänliga, ja som e nästan döv i know..

ja bara fick en glimt av motorsågsmassakern ida, så ja känner för att fly till utlandet, därför e ja sur på alla som inte läser ironi, oh my gawd, det finns vildar i lilla vackert gulrödgrönablahafärgade Sverige..

aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh

åk aldrig buss utan tårgas i skogen..:PPP

Postat

Ultrasone HFI15G kan vara värda att kolla in, om de ska vara lätta, öppna och låta bra. 😄

Kanske också iCans kan vara något - men dem har jag inte testat själv, så jag vet inte hur de låter...

Postat

Ultrasone HFI15G kan vara värda att kolla in, om de ska vara lätta, öppna och låta bra. 😄

Kanske också iCans kan vara något - men dem har jag inte testat själv, så jag vet inte hur de låter...

very much impressive but still not da thing im looking 4:PP

men tack för länkarna endå:PP

Postat
slutna e inte så öronvänliga, ja som e nästan döv i know..

Slutna är ju iofs bättre då eftersom de stänger ut ljud utifrån vilket leder till att du inte behöver ha lika hög volym...

Men men...

Det är alltså in-ear du eftersöker? Allt du har länkat till är ju in-ear. Då skulle jag tipsa om Bose's grejer, riktigt trevliga.

Postat

kul, bose, kul men inte riktigt vad ja heller söker..

ja tror ja har hittat dom.. men ja har inte riktigt bestämt mig för dom än..

/gone

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.