Madda Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Tjena! Här är jag, Studioforums-rookie, komprimerad till 12 meningar: • 41 bast, bor i Osby, Skåne. Gift och två barn • Sysslat med musik sedan way back when, dvs från kommunala musikskolan och framåt • Har parallellt med heltidsjobb som copywriter/reklamskribent spelat in två plattor med gruppen Deeptone (alt-country) • Sa upp mig från jobbet som copywriter 2006 för att satsa på musiken fullt ut • Startade eget hösten 2007 och släppte i mars 2008 min solodebut Mellan Molnen på eget bolag, med distribution via Border • Jobbar stenhårt för att få fortsätta mitt lyckliga liv som musiker/artist • Delar gärna med mig av idéer och tips för dig som vill eller planerar att släppa din egen skiva • Vill lära mig så mycket som möjlig om branschen och tar tacksamt emot alla tips på vägen • Älskar 60- och 70-talssoul, liksom bra country och pop där exemplena är alldeles för många för att räkna upp • Pular ofta i min hemstudio: MacBook Pro, ProTools LE, Radium 61 tillsammans med en Fender elgura och några justa ackegitarrer. Har dessutom köpt min första kondensatormick: Röde NT2 🙂 • Läser Studio regelbundet och har precis fått upp ögonen för dess förträffliga forum, liksom människorna som finns där • Ser fram emot att knyta kontakt med musiker/artister/producenter på forumet som drivs av samma kärlek till musiken som jag Ha det gott och hoppas att vi hörs! Madda Redigerat 23 september 2008 av Madda
rainydays Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Välkommen! Modigt gjort att säga upp dig för att satsa på musiken full ut. Det är det många som drömmer om men aldrig gör. Trevligt med lite folk från mina trakter här på forumet dessutom. Bor sedan ett halvår tillbaka i Visseltofta, ett par stenkast från Osby 🙂
Hellpig Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Lyfter slött en hand och rör den knappt märkbart; Tjena... jaha, det är du... mumlar något ohörbart om Sparks. 🙂 Ölen står i kylen, välkommen hit. Edit: Får man fråga vad du startade eget som? Inte frilansande ©-writer antar jag? Doh. 🙂 Redigerat 23 september 2008 av Hellpig
Wernborg Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Välkommen hit. Spanade in din "Mellan molnen" på hemsidan. Trevlig musik minsann!!
Madda Postat 24 september 2008 Trådstartare Postat 24 september 2008 Välkommen hit. Spanade in din "Mellan molnen" på hemsidan. Trevlig musik minsann!! Tack för berömmet, det värmer! /Madda
Madda Postat 24 september 2008 Trådstartare Postat 24 september 2008 Lyfter slött en hand och rör den knappt märkbart; Tjena... jaha, det är du... mumlar något ohörbart om Sparks. 😉 Ölen står i kylen, välkommen hit. Edit: Får man fråga vad du startade eget som? Inte frilansande ©-writer antar jag? Doh. 🙂 Du får fråga om vad du vill 😎 Mitt företag, Bamalama, består av två verksamheter: musikproduktion och reklamskrivande/marknadsföring. Det ena ger en stadig inkomst, det andra lite mer sporadiskt. Gissa vilket? Och ja, Sparks var bra en gång i tiden. Liksom Kiss. /Madda
Matthew L Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 (redigerat) Trevligt med lite folk från mina trakter här på forumet dessutom. Bor sedan ett halvår tillbaka i Visseltofta, ett par stenkast från Osby 😉 Häpp, jag var på Bejstorps gård för några veckor sedan och sköt lerduvor, ligger inte så långt från Visseltofta... EDIT: Välkommen förresten! 😎 Redigerat 24 september 2008 av Matthew L
KaptenGnissel Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Hej och välkommen från en annan 40+ 'are !
sixties Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Välkommen! vi har några likheter, sån här är jag: • 41 bast, . Gift och tre barn • Sysslat med musik sedan way back when, dvs från kommunala musikskolan och framåt • Älskar 60- och 70-talspunk, liksom bra pop där exemplena är alldeles för många för att räkna upp • Pular ofta i min hemstudio • Läser Studio regelbundet hoppas du ska trivas här. 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.