Jump to content
Annons

Nytt elbas köp, bra funk bas?

Str8Alex

Recommended Posts

Hej, är lite av en newbie på basar och tänkte få en ny motivations kick av att börja lira lite bas.

Som fattig student så kan jag väl lägga 2000-5000kr...

Jazzbas?

Några förslag till bra funk basar?

Redigerat av Str8Alex
Dela på andra sajter

Annons

Personligen skulle jag satsa på en Mexico Fender. Jag har en själv och jag måste säga att den är rejält schysst att spela på, och låter bra gör den också. Den lämpar ju sig till funk men är väldigt all-around.

När vi tänker prismässigt kan du nog komma över den för strax under 5500 med tanke på att Thomann har galet låg fraktkostnad. (Och snabb leverans)

http://www.thomann.de/se/fender_mexjazzbl.htm

om du vill komma undan billigare så är ju Squire basarna rätt prisvärda

http://www.thomann.de/se/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm

Alternativt satsa på att försöka få tag i en begagnad jazz bas, eller Spector (ska tydligen vara grymma).

Dela på andra sajter

Om du vill ha plinke plonke plank soundet a'la Seinfeld så kan du ju även spana in Musicmans budgetmärke OLP och deras stingray basar.

Kanske inte dom mest allround basarna som gjorts men förbaskat plonkiga om det är det funk-soundet man är ute efter.

Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag skulle ge dig rådet att spara ihop till en Fender American Standard J-bass med lönnbräda om du ska spela funk.

Ett annat fabrikat som jag rekommenderar är Sandberg. Fitzpatrick har dom.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.