Str8Alex Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 (redigerat) Hej, är lite av en newbie på basar och tänkte få en ny motivations kick av att börja lira lite bas. Som fattig student så kan jag väl lägga 2000-5000kr... Jazzbas? Några förslag till bra funk basar? Redigerat 23 september 2008 av Str8Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 (redigerat) Funk = Fender Jazzbass 🙂 Men 2 - 5 papp .. då blir det nog ingen Jazzbass, men liknande modeller är kanske en bra ledstjärna. Redigerat 23 september 2008 av Opus99 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighballWithTheDevil Postat 26 september 2008 Dela Postat 26 september 2008 Personligen skulle jag satsa på en Mexico Fender. Jag har en själv och jag måste säga att den är rejält schysst att spela på, och låter bra gör den också. Den lämpar ju sig till funk men är väldigt all-around. När vi tänker prismässigt kan du nog komma över den för strax under 5500 med tanke på att Thomann har galet låg fraktkostnad. (Och snabb leverans) http://www.thomann.de/se/fender_mexjazzbl.htm om du vill komma undan billigare så är ju Squire basarna rätt prisvärda http://www.thomann.de/se/fender_squier_vint_mod_jazz_nt.htm Alternativt satsa på att försöka få tag i en begagnad jazz bas, eller Spector (ska tydligen vara grymma). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 26 september 2008 Dela Postat 26 september 2008 Om du vill ha plinke plonke plank soundet a'la Seinfeld så kan du ju även spana in Musicmans budgetmärke OLP och deras stingray basar. Kanske inte dom mest allround basarna som gjorts men förbaskat plonkiga om det är det funk-soundet man är ute efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 26 september 2008 Dela Postat 26 september 2008 Jag skulle ge dig rådet att spara ihop till en Fender American Standard J-bass med lönnbräda om du ska spela funk. Ett annat fabrikat som jag rekommenderar är Sandberg. Fitzpatrick har dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Str8Alex Postat 28 september 2008 Trådstartare Dela Postat 28 september 2008 Ok, då vet jag lite iaf......lutar åt en Fender JB........ Tack. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.