punkrockdude Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Jag gillade gitarrljudet en hel som är i snutten du skickade med i den packade filen. Det är SM57or du använt när du mickat upp.... Vilken preamp använder du? Testat med andra mikrofoner än SM57orna? Mickar du upp samma högtalarelement med båda mikrofonerna? Isf, testa någon annan av högtalarna för den du mickar upp är kanske inte den i din kabinett som låter bäst. Testa också att sätta mikrofonerna på varsitt högtalarelement. MvH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 23 september 2008 Trådstartare Dela Postat 23 september 2008 Menar du gitarrljudet i själva låten? För där köra jag guitar rig 3 nämligen. Men annars är det två 57or in i Portico, och ja samma element, svårt att veta vilket som låter bäst, gör så jävla ont att ha örat framför stärkaren när någon spelar haha. Här ligger skiten: http://www.speedyshare.com/164988877.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Du har testat många lika stärkare men har du alltid använt samma låda? Hur gammal är lådan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 23 september 2008 Trådstartare Dela Postat 23 september 2008 Du har testat många lika stärkare men har du alltid använt samma låda? Hur gammal är lådan? Har testat två st olika 1960-lådor, dom är väl några år gamla tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NoClip Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 evilrocker! Skicka hit linerna så ska ja re-ampa något gött åt dig! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 NoClip is da' man när det kommer till tungt gitarrljud evilrocker!! Lyssna och lär av den gubben. Han vet vad han pysslar med! Peace! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 24 september 2008 Trådstartare Dela Postat 24 september 2008 evilrocker! Skicka hit linerna så ska ja re-ampa något gött åt dig! 🙂 Coolt 😄 Det ska jag göra! Men fan sen vill jag ju lära mig själv också och ha rätt prylar för det! Annars blir jag ju beroende av dig haha 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.