Jump to content
Annons

stereo


stereo (oregistrerad)

Recommended Posts

stereo (oregistrerad)

Hej,

Jag får väl skriva lite kort. Är ganska nöjd med att stereo var ledigt. Jag har nog varit intresserad av stereo/ljud/musik och elektronik länge. Jag fann förut en katalog i gömmorna från Sony för 79/80. Jag började ta kataloger redan ca 75/76, jag var bara 10 då. Jag har kvar dom. För studioelektronik började jag ta kataloger ca 82-83 men efter tusenskiftet tror jag inte att det blev mera papper. Jag har känt till "allt", ... nästan.

Har gjort och spelat in egen musik och vågar påstå att jag kan mkt, att jag hör hur saker "ska" vara och utan att först ha gjort vet hur det ska göras. Jag är mkt för extremt finlir och detaljer men inte svartvitt, som när en sak är så svag att den inte hörs i sig, men om den inte hade varit där så hade det däremot märkts att det fattats något.

Kommer skriva inlägg, det finns nog en del att skriva om, om jag har tid, och risken är att jag kommer att säga vad jag tycker även om det är "emot strömmen". Hoppas lära mig ett och annat givetvis av vad andra kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Jag får väl skriva lite kort. Är ganska nöjd med att stereo var ledigt. Jag har nog varit intresserad av stereo/ljud/musik och elektronik länge. Jag fann förut en katalog i gömmorna från Sony för 79/80. Jag började ta kataloger redan ca 75/76, jag var bara 10 då. Jag har kvar dom. För studioelektronik började jag ta kataloger ca 82-83 men efter tusenskiftet tror jag inte att det blev mera papper. Jag har känt till "allt", ... nästan.

Har gjort och spelat in egen musik och vågar påstå att jag kan mkt, att jag hör hur saker "ska" vara och utan att först ha gjort vet hur det ska göras. Jag är mkt för extremt finlir och detaljer men inte svartvitt, som när en sak är så svag att den inte hörs i sig, men om den inte hade varit där så hade det däremot märkts att det fattats något.

Kommer skriva inlägg, det finns nog en del att skriva om, om jag har tid, och risken är att jag kommer att säga vad jag tycker även om det är "emot strömmen". Hoppas lära mig ett och annat givetvis av vad andra kan.

välkommen. ser fram emot att höra någon produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

stereo (oregistrerad)
Ja men välkommen ombord då.

Undrar om mono är upptaget? Får man byta?

Jag såg förut idag någon lustigkurre som skrivit med stor text nåt i stil med "Mono is distortion" på en websida.

Lyssnar man på am-radio så är det ju i mono, och med olika faseffekter som uppstår där. Det blir som ljudeffekter med på köpet. kanske var det (delvis) det jag gillade med att lyssna på AM och särskilt Radio Luxembourg när jag var liten, ofta när jag lagt mig.

Men även ett monoljud blir ju stereo i nästan all miljö. Fast en statisk stereo, om man inte rör på sig.

Jag bör nog sluta skriva nu innan det går för långt i resonemangen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...