Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla remixare!

Såhär är läget: i mars 2008 släppte jag min solodebut, Mellan Molnen, inspelad tillsammans med några av Malmös mest välmeriterade studiomusiker. Är kalasnöjd med resultatet, liksom med de recensioner och spelningar som skivsläppet lett till hittills (bla.

). Plattan är till 100 % bekostad av mig själv och jag äger personligen alla rättigheterna till låtarna.

Men hur skulle det bli om någon helt annan fick fritt spelrum att sätta sin personliga prägel på någon av plattans spår? Ja, det är något som jag gått och tänkt på väldigt länge. Så när jag av en händelse råkade se denna nya "remix-tråd" bestämde jag mig för att göra slag i saken.

Så är det någon som känner sig manad att göra en bra omarbetning av/remix på någon av låtarna, är det bara att hojta till. Förhandslyssning hittar du här och skulle du sedan fastna för någon av spåren, är det bara att kontakta mig för ett upplägg (distr. av masterspår, tidplan m.m.). Då kan vi också gå igenom vilken ersättning du vill ha för själva jobbet, liksom för vilka anspråk du har för de mekaniska rättigheterna för din/min/vår nya låt (upp till 25 % är brukligt enligt STIM) när den spelas i radio – vilket ju kan vara ett bra mål i sig 😉.

Om du inte redan har lyssnat på låtarna, kan dom kanske karakteriseras som svensk pop med glimtar åt soul och country. Många brukar nämna Peter LeMarc som direkt association (dock inte jag 🙂 ). Men det bestämmer du såklart själv.

Jag är öppen för alla förslag och musikaliska inriktningar, och vill inte begränsa din kreativitet med tråkiga genre-exemplifieringar. Du gör det du tycker om och gör bäst – oavsett genre. Däremot vill jag gärna att du ger några exempel på produktioner/mixar du gjort tidigare så att jag får en bild av dig och din inriktning. Och gillar jag vad jag hör, är det bara att sätta igång, eller hur!

Fina hälsningar

Martin Lorentzson

Annons
Postat

Hej Martin...

...och välkommen. Det hade faktiskt vart kul att testa lite, för att se om man kan åstadkomma något som är värt att ha. Därtill har jag jobbat mer och mer andra artisters material på senare tid, på amatörnivå skall dock tilläggas. Fast det finns ju amatörer som är bättre än proffs enligt min åsikt. 😉 Skall lyssna och återkomma, hoppas dock personligen att jag inte finner några LeMarc-referenser i dina låtar. Det hade varit ett slöseri med din röst. Och ja, vi känner varandra lite... känner du igen mig på min avatar?

mvh

Hpg

Postat (redigerat)

Sorry, kunde inte - kräver Apple QuickTime vilket jag medvetet har valt att se som ett virus och därför installerar jag inte det programmet. Vid tillfälle skall jag eventuellt köpa din skiva o då kanske jag hör av mig igen.

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.