Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Pro har stöd för dubbla CPU, medan Home "bara" har stöd för CPU med flera kärnor, men inte dubbla CPU.

Pro har mer avancerade nätverksfunktioner än Home och en del andra saker som är mindre meningsfulla för musiker.

Min rekommendation är alltid XP Home.

Postat

Dan laptop jag tänkte köpa verkar ha allt det jag behöver hårdvarumässigt, men kommer med os Win XP Pro.

Men det är väl inte alls lika illa som om det vore Win Vista?

Är XP Pro 32 eller 64 bitars?

😄

//debatt

Postat
Dan laptop jag tänkte köpa verkar ha allt det jag behöver hårdvarumässigt, men kommer med os Win XP Pro.

😄

//debatt

32 om den inte heter 64

Postat

😄

//debatt

32 om den inte heter 64

- och definitivt ett säkrare kort än Vista. Att det är XP Pro är ingen nackdel, utan det är bara att det som skiljer mellan Home och Pro inte är värt de extra pengarna för en musikmaskin, eftersom man inte kommer att ha användning för det. Pro fungerar alltså precis lika bra som Home, men har lite utökade funktioner jämfört med Home. 😄

Postat (redigerat)

:rolleyes:

//debatt

32 om den inte heter 64

- och definitivt ett säkrare kort än Vista. Att det är XP Pro är ingen nackdel, utan det är bara att det som skiljer mellan Home och Pro inte är värt de extra pengarna för en musikmaskin, eftersom man inte kommer att ha användning för det. Pro fungerar alltså precis lika bra som Home, men har lite utökade funktioner jämfört med Home. ☺️

Ok, ja nämnda laptop säljs nog bara med Win XP Pro, tror jag. Men det verkar ju bra.

Det var shyssta och något annorlunda villkor och egenskaper för den här maskinen också:

3 års garanti ingår, inbyggd pc cardplats (typ I/II), fw och 4 st usb, 6 mb cache, hdd på 7200 rpm. OM jag kan ha mitt externa E-mu 1616-ljudkort (pcmcia) i den där typ I/II-kortplatsen så slår jag till. Inte så många NYA laptops som har pc card typ I/II-kortplats längre som bekant.

//debatt

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.