Jump to content
Annons

Mjukvarusynth som låter som en microkorg?

Recommended Posts

Manananh (oregistrerad)
Postat

Jag gillar verkligen microkorgen. Finns det nån mjukvarusynth som låter och fungerar som den?

Det jag är ute efter är ett stort bibliotek som har många roliga synthljud. Jag känner till Hypersonic men vill hittangt som är billgare och helst gratis.

Tacksam för tips

Annons
Manananh (oregistrerad)
Postat

Den behöver alltså inte ha analoga ljud eller låta som sådana. Bara att det är en synth som är enkel att använda där du kan växla snabbt mellan olika förprogrammerade ljud.

Postat
Den behöver alltså inte ha analoga ljud eller låta som sådana. Bara att det är en synth som är enkel att använda där du kan växla snabbt mellan olika förprogrammerade ljud.

Det är nästan enklast om du botaniserar själv bland utbudet av mjukvarusyntar. Du kan ju börja med att titta på Korg Legacy Collection, eftersom de kommer från samma tillverkare. Legacy Collection innehåller även en emulering av Korg MS20, som kan betraktas som en sorts spirituell föregångare till MS2000, som ligger till grund för Microkorg.

drloop (oregistrerad)
Postat

Det är nästan enklast om du botaniserar själv bland utbudet av mjukvarusyntar. Du kan ju börja med att titta på Korg Legacy Collection, eftersom de kommer från samma tillverkare. Legacy Collection innehåller även en emulering av Korg MS20, som kan betraktas som en sorts spirituell föregångare till MS2000, som ligger till grund för Microkorg.

Just det ja, bra tips. Kostar en slant bara.

ASynth har ett (emulerat och gratis) MS20 filter i sig:

http://www.kvraudio.com/get/1065.html

Manananh (oregistrerad)
Postat

Tack för alla svar:) Jag har länge velat ha en rolig synth för att kunna använda till inspelningar.

Manananh (oregistrerad)
Postat

Nu har jag hämtat några av syntharna som fanns rekommenderade. Men dom kommer som dll filer? Vad gör jag med dom? och sen har jag lyckats installera MS20 men får bara fram typ 40 ljud? Vad har jag gjort för fel?

Manananh (oregistrerad)
Postat

Nu har jag förstått och lagt dom som dllfiler i vst pluginsmappen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.