Stonerbox Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 (redigerat) Hej! Då... Redigerat 21 december 2011 av Stonerbox
Memphis Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 (redigerat) Intressant läsning. Du har visserligen varit här längre än mig men vad säger man, välkommen. 🙂 Mvh Memphis Redigerat 20 september 2008 av Memphis
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Hej! Det är jag som är "stonerbox", egentligen så är mitt namn Benjamin Michael Törnblom. Född i södertälje men uppväxt ute skogen i Västergötland. Jag är nu 23 år och bor i Nässjö efter ha gått musikproduktion i Gävle. Nu mera jobbar inom hemtjänsten och trivs väl med det. Jag älskar 60 70 tals musik, a la´ bob dylan, hendrix, can, zeppelin, leaf hound m.m... Annars blir det stoner för det mesta. Tidigare har jag spelat i två band, ferox servi (nybörjar metal) och sedan det mera seriösa party/stoner rock bandet Orange Justice. Vi spelade ihop under två årstid (om jag minns rätt). Sedan när vi blev runt 21 började folk flytta till olika håll så bandet var tvunget att avbrytas tyvärr. Då skrev jag musik till bandet och jag skriver fortfarnade mycket, kanske till och med mera nu förtiden. jag sjunger, spelar gitarr och bas plus att jag proggar digital trummor. Äskar att läsa böcker av Hunter s Thompson och dyligt gärna med en kall öl i andra handen. jag uppskattar det skruvade i livet. 🙂 Jag är annorlunda, inte speciellt mycket egentligen men i folks ögon är jag en underlig, ganska trevlig man med underligt utseende (utan att verka egotrippad). En del blir nyfikna och stirrar medans andra blir rädda och ryggar tillbaka. Där min far växte upp (i tid och rum) var det revolution, fri tänkande och ett eget val av utseende, inga förutbestämma riktmärken. Han blev hatad och älskad av människor, en del rädda, andra intresserade. Då jag växte upp valde min far att jag också skulle få ett eget val av personlighet och åsikter. Trots hans vackara syn så fanns det och kommer alltid att finnas människor som är rädda för frihet och avvikande. Jag blev behandlad som en annorlunda pojke när jag växte upp, utböling, pajas och kanske sedd som naiv och korkad. Men jag visste alltid att det inte stämde. Där av att jag blev behandlad som en udda så blev jag också en udda till viss utsräckning... men misstolka mig inte, jag är stolt över den jag har blivit och accepterat den jag är. Vi måste vara vackra och egna oavsett vad dom säger eller gör emot oss. Jag känner igen mig själv i mycket av det du skriver om dig själv. Fortsätt vara den du är för det finns alltid de som älskar dig för det. När någon fäller krokben för mig reser jag mig upp igen utan att vända mig om.
Stonerbox Postat 20 september 2008 Trådstartare Postat 20 september 2008 Yes sir, eller så ger man dom allt man har i en näve! 🙂 Nä, det finns ingen som kan sätta krokben på mig längre
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Nä det finns risk att man blir okänslig. Det har sina baksidor det med.
Larsson Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 keep on doing the stoner rock med skönt driv & energi.. fridens liljor /Larsson 🙂
Stonerbox Postat 20 september 2008 Trådstartare Postat 20 september 2008 He he, tackar. jag ska göra det, promise! Ha det fint larsson!
puffra Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Får man fråga hur man hamnar i Nässjö? Är det närheten till stambanan som lockar? 🙂 Är själv från eksjö ursprungligen nämligen.
Stonerbox Postat 20 september 2008 Trådstartare Postat 20 september 2008 (redigerat) Min sambo ville läsa på folkhögskola här och jag behövde jobba lite och sen får man ju inte glömma stambanan! Redigerat 20 september 2008 av Stonerbox
Analogfreak (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Här är det Malmbanan och Norra Stambanan. 🙂
slejnard Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Fortsätt vara stolt, tummen upp för din presentation. Vad tycker du som stonerrockare om Sleep-Jerusalem? Ganska lååååång (hela skivan en låt) å skönt drygt bra låt tycker jag. 😆 Ha det gott o välkommen...fast du har ju vart här längre än jag ser jag. // janne
Stonerbox Postat 21 september 2008 Trådstartare Postat 21 september 2008 (redigerat) Jag har lyssnat väldigt lite på sleep men dom är lovande tycker jag. Gillar annars Matt Pikes band (från sleep) , High on fire jävligt mycket. Skål för alla stoners och rocken! Redigerat 21 september 2008 av Stonerbox
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.