Musicboy Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 har spelat in ett audiospår från min synth in på cubase sx och så vill jag komplettera med några toner till men då lägger sin 2:a inspelningen som ett nytt clip på samma spår... och när jag använder "glue" för att lägga samman dom så hörs enbart 2:a inspelningen på dom ställena där clipen överlappar varandra... Kan man göra så att bägge clipen läggs samman till ett enda och att man då hör båda inspelningarna? och hur gör man?
D Vibe Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 I senaste numret av Studio fanns ett tips om detta i Cubase-delen. Läs den vetja
Lundin Postat 9 november 2004 Postat 9 november 2004 Den andra clip'en tystar den första när den spelas, så för att överlappa två tagningar kan du lägga dom på varsitt spår..sen kan du markera båda och göra en bounce Är du riktigt om dig o kring dig kan du göra en crossfade.. Men det låter som om den andra tagningen egentligen är en längre inspelning med lång tystnad innan själva ljudet börjar.. Isåfall kan du dubbelklicka på den parten och redigera bort tystnaden i Cubase vågformseditor.. du markerar bara det som är "silence" och trycker <delete> Det kan då hända att den frågar om du vill göra en ny fil eller göra ändringen på befintligt clip. Tänk på att om du har kopierat clip'et flera gånger och sen gör filen kortare, kommer det påverka alla kopior.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.