Jump to content
Annons

Kopiera effekter

dannyman65 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har ett litet problem som jag undrar om ngn kan hjälpa mig med? Det är så att jag lagt på vissa plugin effekter på sång i ett track. Det är uppdelat i två delar (heter det events?) för där är ett instrumentalt parti emellan. Det första har jag lagt på effekter bl.a reverb min kommer inte ihåg fler. Min fråga är om jag inte kan kopiera effekterna till det andra eventet - eller vad det nu heter - istället för att börja klydda ut vad det är jag lagt på? Jag är mkt tacksam för svar!

Med vänlig hälsning!

dannyman65

Annons
Postat
Hej

Jag har ett litet problem som jag undrar om ngn kan hjälpa mig med? Det är så att jag lagt på vissa plugin effekter på sång i ett track. Det är uppdelat i två delar (heter det events?) för där är ett instrumentalt parti emellan. Det första har jag lagt på effekter bl.a reverb min kommer inte ihåg fler. Min fråga är om jag inte kan kopiera effekterna till det andra eventet - eller vad det nu heter - istället för att börja klydda ut vad det är jag lagt på? Jag är mkt tacksam för svar!

Med vänlig hälsning!

dannyman65

är det något speciellt program du jobbar i? annars brukar man lägga effekter på mixern, och såvida du inte automatiserar något så ligger effekterna på på kanalen hela tiden.

Postat
Hej

Med vänlig hälsning!

dannyman65

är det något speciellt program du jobbar i? annars brukar man lägga effekter på mixern, och såvida du inte automatiserar något så ligger effekterna på på kanalen hela tiden.

Det glömde jag ju fullständigt. Jag har cubase sx3. Det är så att jag högerklickat på första parten o lagt på effekter sen är där ett tomt mellanrum. Den andra delen är där inga effekter på så jag undrar om jag på ngt smidigt sätt kan hitta exakt vad det är jag lagt på på första parten eller eventet eller vad det heter - tack för ditt svar förresten!!

Postat (redigerat)

Jag är också kvar på version 3, och mitt sätt är att spara den nuvarande inställningen som en preset i pluginen; en preset som jag kallar "temp". Sen stänger jag och öppnar samma plugg i ett annat slot och laddar "temp".

Nästa gång jag vill göra samma sak, med samma plug-in, på en annan kanal, så sparar jag som "temp" igen och skriver över den existerande temp-preseten. Den behövs ju bara för "åter-inladdning" en enda gång.

Redigerat av Opus99
Postat
Jag är också kvar på version 3, och mitt sätt är att spara den nuvarande inställningen som en preset i pluginen; en preset som jag kallar "temp". Sen stänger jag och öppnar samma plugg i ett annat slot och laddar "temp".

Nästa gång jag vill göra samma sak, med samma plug-in, på en annan kanal, så sparar jag som "temp" igen och skriver över den existerande temp-preseten. Den behövs ju bara för "åter-inladdning" en enda gång.

Tack så mkt för ditt svar. Nu vet jag hur jag ska göra 🙂🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.