djkentaa (oregistrerad) Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Hej! Jag är lite nybörjare får be om ursäkt om jag inte är tydlig, Jag använder Cubase 4 essential och har en Midi synth from Miditech (USB) samt ljudkort PCI esi juli korten. Vill helt enkelt exempel spela upp en låt och dela upp de i samplingar dvs 1sec ljud på varje synth tangneterna. så ja kan spela med fingrarna. hoppas ni förstår vad jag menar. kort o gott vill göra det som mpc gör spela upp en låt och trycka på tangneterna och spara ljud ja vill ha. Hur går detta till tacksam för hjälp.' MVH Kentaa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 I så fall måste du skaffa en sampler i VSTi-form (t ex Steinberg HALion eller NI Kontakt). Då kan du mappa upp klaviaturen så att varje tangent spelar upp precis det du vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Det har jag på en hårdvaru synt/sampler triton korg som jag har och spelade in min egen röst och sen spela på tangenterna så den hamna i c och d osv tonart och sen spara jag den som en mobil ring signal he he 🙂 Claes om man inte har råd med scarbee trum plug in har du nåt bra tips på bra trumma man kan använda i sin daw som är billig eller helt gratis ? Hur mycket kostade föresten ditt scarbee trum plugin och kan man använda den i min nya daw tracktion 3 ? Ursäkta jag byter ämne lite snabbt ville bara veta vad du hade att säga om detta 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 (redigerat) Det har jag på en hårdvaru synt/sampler triton korg som jag har och spelade in min egen röst och sen spela på tangenterna så den hamna i c och d osv tonart och sen spara jag den som en mobil ring signal he he 😉 Claes om man inte har råd med scarbee trum plug in har du nåt bra tips på bra trumma man kan använda i sin daw som är billig eller helt gratis ? Hur mycket kostade föresten ditt scarbee trum plugin och kan man använda den i min nya daw tracktion 3 ? Ursäkta jag byter ämne lite snabbt ville bara veta vad du hade att säga om detta 😎 Scarbee-biblioteket har HALion Player som motor, så samplingarna kan nog bara köras där... Imperial Drums kostade 2890:- (listpris). Det finns inte längre hos Scarbee, men det kan finnas handlare som har kvar enstaka exemplar till bra pris... 🙂 Billig eller gratis trumplugg? DR-008 från FXPansion är billig och har möjlighet att lägga in många samplingar. Annars har jag inte så mycket koll på det där med gratis eller billiga pluggar - men gör en sökning på KVR, så får du säkert upp massvis med förslag. 🙂 Redigerat 19 september 2008 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djkentaa (oregistrerad) Postat 20 september 2008 Dela Postat 20 september 2008 I så fall måste du skaffa en sampler i VSTi-form (t ex Steinberg HALion eller NI Kontakt). Då kan du mappa upp klaviaturen så att varje tangent spelar upp precis det du vill. Okej om du har lust att förklara lite mer dealjerat hur jag går till väga skulle de uppskattas jag har halion one. MVH Kentaa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 september 2008 Dela Postat 20 september 2008 I så fall måste du skaffa en sampler i VSTi-form (t ex Steinberg HALion eller NI Kontakt). Då kan du mappa upp klaviaturen så att varje tangent spelar upp precis det du vill. Okej om du har lust att förklara lite mer dealjerat hur jag går till väga skulle de uppskattas jag har halion one. MVH Kentaa HALion One kan du inte skapa sådant med, om jag har rätt för mig - utan det måste vara den stora HALion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.