djkentaa (oregistrerad) Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Hej! Jag är lite nybörjare får be om ursäkt om jag inte är tydlig, Jag använder Cubase 4 essential och har en Midi synth from Miditech (USB) samt ljudkort PCI esi juli korten. Vill helt enkelt exempel spela upp en låt och dela upp de i samplingar dvs 1sec ljud på varje synth tangneterna. så ja kan spela med fingrarna. hoppas ni förstår vad jag menar. kort o gott vill göra det som mpc gör spela upp en låt och trycka på tangneterna och spara ljud ja vill ha. Hur går detta till tacksam för hjälp.' MVH Kentaa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 I så fall måste du skaffa en sampler i VSTi-form (t ex Steinberg HALion eller NI Kontakt). Då kan du mappa upp klaviaturen så att varje tangent spelar upp precis det du vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Det har jag på en hårdvaru synt/sampler triton korg som jag har och spelade in min egen röst och sen spela på tangenterna så den hamna i c och d osv tonart och sen spara jag den som en mobil ring signal he he 🙂 Claes om man inte har råd med scarbee trum plug in har du nåt bra tips på bra trumma man kan använda i sin daw som är billig eller helt gratis ? Hur mycket kostade föresten ditt scarbee trum plugin och kan man använda den i min nya daw tracktion 3 ? Ursäkta jag byter ämne lite snabbt ville bara veta vad du hade att säga om detta 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...