Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tänkte nu börja med Cubase men är dock osäker på vilken version, Jag har hållt på med FL i ca 5 år nu och reason lite smått och känner att ja inte behöver den mest avancerade cubase versionen (inte inom de närmsta åren iaf), så vilken rekommenderar ni ? vilka är uppgraderingsbara? Mest Vst´s? 😉

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
tänkte nu börja med Cubase men är dock osäker på vilken version, Jag har hållt på med FL i ca 5 år nu och reason lite smått och känner att ja inte behöver den mest avancerade cubase versionen (inte inom de närmsta åren iaf), så vilken rekommenderar ni ? vilka är uppgraderingsbara? Mest Vst´s? 😉

Cubase studio räcker mer än väl. Använder den själv. Läs mera om den på www.steinberg.net Där finns all nödvändig info om den versionen.

Postat

Cubase SE är en mindre version än Essential4 - och SE bygger dessutom på den äldre SX3-generationen, så om du börjar med Cubase nu, så skulle jag rekommendera Essential4. Den går att uppgradera till Studio eller C4 om du känner att det behövs så småningom.

Här är en jämförelse mellan de 3 aktuella versionerna: http://www.steinberg.net/en/products/music...uredetails.html

Priserna är ungefär:

Cubase Essential4: 1495:-

Cubase Studio4: 3995:-

Cubase4: 5995:-

Uppgradering från Essential4:

till Studio4: 2495:-

till C4: 4495:-

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.