Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt grafikkort klarar av 2 bildskärmar och jag har kopplat in så jag ska kunna jobba med 2 skärmar när jag

mixar i cubase. Nu är problemet att när jag aktiverar dubbla skärmar så blir det väldigt låg upplösning

och ikonerna blir gigantiska.

Nu när jag testar kör jag med en 19 tums wide(TFT) och en vanlig 19 tums (CRT) skärm.

När jag drar igång och jobbar är tanken att jag ska ha 2 wide skärmar.

Min fråga: Kommer det bli högre upplösning när jag aktiverar 2 wideskärmar, alltså är det

pga CRT skärmen att det blir så låg upplösning för datorn accepterar inte högre upplösning

när jag ber om det 😆))

Hjälp mig. 😛

Annons
Postat

Beror på.

1. Vad klarar skärmarna av för upplösning?

2. Vad klarar grafikkortet av för upplösningar och då särskilt när man kör två skärmar?

3. Vad har du för operativsystem och vilka inställningar har du gjort där?

Att tänka på: Ibland spelar uppdateringsfrekvensen in (Hz) så du måste kolla att den är korrekt också för två skärmar i den upplösningen du vill ha.

Postat (redigerat)

Jag kör dubbla skärmar och jag kan ställa upplösningen för varje skärm individuellt. Det gör jag i kontrollpanalen för grafikkortet - ATI Catalyst i mitt fall. Skärmarna klarar förstås bara upp till en viss upplösning, men med grafikkort och skärmar som är yngre än 10 år så ska du kunna köra åtminstone 1024x768 utan minsta problem. Jag kan inte tänka mig att CRT skärmen är ett problem i det här avseendet.

Redigerat av Opus99
Postat

Är det ett gammalt grafikkort så kanske det har för lite RAM för att hantera höga upplösningar på två skärmar...?

Har du installerat tillverkarens drivrutiner för grafikkortet, så att du inte kör med standard-drivers som finns i Windows...?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.