89sjujoa Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Jag har spela gura i några år, först blev det en nylonsträngad Esteve 4STE, funkar jättebra. Förra året blev det en Epiphone Les Paul Special Model. Nylonsträngade andvänder jag ju till lektioner och så, spelar klassiskt där. Elguran andvänds med kompisarna när vi lirar lite. Nu funderar jag på att köpa en stålsträngad gitarr för att 1.De e snygga 2.Lättare och sitta framför datorn med den istället för elguran som jag inte ofta orkar plugga in i förstärkaren 3.Man har axelband Ljudet..jag har inte hört så många stålsträngade så jag kan inte sätta fingret på ljudet just sådär men det verkar ju coolt, jag ska praoa i en gitarr/musik affär nästa vecka så då ska jag nog pröva. Då har jag hittat denna som verkar vettig "SX Cobra PDG/CB" den finns på: http://www.jam.se/ Är det någon som har haft någon erfarenhet med denna eller annan SX gitarr, eller ser ni om den verkar vara bra eller inte? Tack på förhand //Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantel Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 jo fan jag har en SX som jag köpte på JAM för 800 spänn. Den var inte så bra! Det var en DG26C. Sattsa på lite bättre! iofs var den begangnad. kanske är bra nya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 7 november 2004 Dela Postat 7 november 2004 Jag vill inte vara taskig på något sätt men jag skulle nog lägga pengar på en bättre elgura. Epiphone special model är bland värsta som finns. Så om du vill utväckla ditt spel så skulel jag sattsa på att byta upp mig där istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 Begagnade gitarrer är betydligt billigare. Men testa både kvalité och ljud noga inna du köper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
89sjujoa Postat 8 november 2004 Trådstartare Dela Postat 8 november 2004 Jag vill inte vara taskig på något sätt men jag skulle nog lägga pengar på en bättre elgura. Epiphone special model är bland värsta som finns. Så om du vill utväckla ditt spel så skulel jag sattsa på att byta upp mig där istället. nja, jag gillar den, skulle nog inte bli bättre bara för att jag köpte en ny elgitarr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 8 november 2004 Dela Postat 8 november 2004 (redigerat) Dom SX jag provat har varit så kass! visserligen bara deras "budgetmodeller" men ändå. Riktigt äckliga halsar och ovanligt svårspelat för att vara en "nybörjargura" ... eftersom du ändå kikat på Jam så spana in deras Tanglewoods ... jäkligt najsa gitarrer (även dom i billigare klassen runt 2000 spänn) Lycka till med spelandet 😠 EDIT: va tvungen att lägga till att du kan fixa axelband på din nylonsträngade också bara så att du vet 🤪 Redigerat 8 november 2004 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.