Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Många pratar om den, hur bra den är och vilken Sound den har Woow You Know ? Är det verkligen så ? Jag har inte lyssnat själv så jag vet ej tyvärr.

Jag laddade några ljudfiler http://stutjanster.idg.se/laddaner/ där ni testade Vintegedesign M81Dmk2 men det va´ba´ trummor ? Inga röster eller ak.gitarrer??? . 😎 Kanske att den passar ej till röster?

Det finns andra preamps t.ex Universal Audio Summit Audio , Toft, . De kan ej vara så mkt sämre och är dessutom 2000-3000 billigare.

Får man valuta för pengarna om man köper Mkn´? nu heter den MK87D

post-18638-1221573544.gif

post-18638-1221573581.gif

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Jag har aldrig provat den. Inte heller orginalet men de surfar friskt på neve hysterin. Det finns väl en del att läsa om neve kopior på gearsluz.

Postat (redigerat)

Jag har lyssnat på ett A/B test live i en studio med AKG C12 VR som mik och M81 och UA LA610.

Jag skulle föredra M81 alla dagar i veckan, va inte lika basig och mättad som LA610 men det ser jag bara som positivt. Det satte sig i mixen omedelbart.

Kan absolut varmt rekommendera Vintage Design, dom bygger riktigt bra preamps!

Redigerat av lavrell
  • 2 veckor senare...
Postat

Använder deras CA73:a ganska ofta. Önskar jag hade tillgång till fler än en sådan. Fyttirackarn vad bra den låter. Och "lajna" en bas genom den är ju bara sååå bra. Bästa linebas ljudet jag har haft i alla fall.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Ska du micka trummor så skulle jag råda dig till M81 före M73 då M73 är väldigt slö i transientresponsen. M73 lämpar sig därför mycket bra på sources som inte innehåller så mycket hårda transienter så som bas, sång, gitarr. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.