Jump to content
Annons

Pink Floyd-medlemmen Richard Wright är död

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Pink Floyd-medlemmen Richard Wright är död

Ur Aftonbladet:

Richard Wright, som var en av grundarna till rockbandet Pink Floyd, har dött efter en kort tids kamp mot cancer.
Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Tråkigt att höra, som vanligt när någon trillar av pinn. En originalmedlem ur Pink Floyd gör det inte roligare, milt uttryckt.

Postat

Detta var en av de tråkigare nyheterna sedan Esbjörn Svensson gick bort. Pink Floyd har nog inneburit mer än något annat band för mig personligen genom åren, och då främst de album där Wright närvarade.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Tragiskt att höra!

Pink Floyds musik betyder oerhört mycket för mig. 🙂

Postat (redigerat)

Mycket mycket tråkigt och alldeles för tidigt. 🙂

Redigerat av tigerkaka
Postat

Fy, vad tråkigt!

Jag har varit hooked på Pink Floyd sedan 1980 någon gång — såg dem på Ullevi, augusti 1994...

Detta var verkligen tungt...

Postat
[...] — såg dem på Ullevi, augusti 1994...

Mäktigt när det ihärdiga regnet försvann och himlen klarnade precis när de satte igång!

Spelningen på Globen 89 var också fantastisk, om inte ännu bättre. Scenografin gör nästan bättre inomhus i mitt tycke. Men känslan på Ullevi gick inte av för hackor den heller 😉

pme (oregistrerad)
Postat

Skit också. Pink Floyd står på den för mig ganska korta listan om band som man måste se live någon gång. Och jag har misset dem.

Postat

Skittrist 🙂

Jag är glad att jag fick njuta av Floyd två ggr,

Men nu kan ju han och Syd, göra "The great gig in the sky"

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.