DieHard (oregistrerad) Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 (redigerat) Pink Floyd-medlemmen Richard Wright är död Ur Aftonbladet: Richard Wright, som var en av grundarna till rockbandet Pink Floyd, har dött efter en kort tids kamp mot cancer. Redigerat 15 september 2008 av Olsberg
Hellpig Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Tråkigt att höra, som vanligt när någon trillar av pinn. En originalmedlem ur Pink Floyd gör det inte roligare, milt uttryckt.
Björn Olsberg Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Detta var en av de tråkigare nyheterna sedan Esbjörn Svensson gick bort. Pink Floyd har nog inneburit mer än något annat band för mig personligen genom åren, och då främst de album där Wright närvarade.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 Tragiskt att höra! Pink Floyds musik betyder oerhört mycket för mig. 🙂
JJMusik Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 🙂 blickar mot min stora DSOTM-flagga på väggen och hör introt till Us and them...
tigerkaka Postat 15 september 2008 Postat 15 september 2008 (redigerat) Mycket mycket tråkigt och alldeles för tidigt. 🙂 Redigerat 15 september 2008 av tigerkaka
Valle Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Fy, vad tråkigt! Jag har varit hooked på Pink Floyd sedan 1980 någon gång — såg dem på Ullevi, augusti 1994... Detta var verkligen tungt...
Björn Olsberg Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 [...] — såg dem på Ullevi, augusti 1994... Mäktigt när det ihärdiga regnet försvann och himlen klarnade precis när de satte igång! Spelningen på Globen 89 var också fantastisk, om inte ännu bättre. Scenografin gör nästan bättre inomhus i mitt tycke. Men känslan på Ullevi gick inte av för hackor den heller 😉
pme (oregistrerad) Postat 16 september 2008 Postat 16 september 2008 Skit också. Pink Floyd står på den för mig ganska korta listan om band som man måste se live någon gång. Och jag har misset dem.
slejnard Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Trist 😲 Storasyster hade dark side of the moon som jag jämt tjuvlyssnade på som liten. Otroligt bra stämning i deras musik.
Burnie Postat 22 september 2008 Postat 22 september 2008 Skittrist 🙂 Jag är glad att jag fick njuta av Floyd två ggr, Men nu kan ju han och Syd, göra "The great gig in the sky"
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.