Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Galet!!

Men jag kan ju inte kalla detta Jazz precis.. speciellt inte den andra.. 🙂 snarare avancerad-electro-progg-rock-fusion.. 😛

Coolt att pianisten var kvinnlig .. (och het! 😲) Nackedelen med sån här avancerad musik är att den inte är så rolig att lyssna på i längden men coolt och imponerande är det. 🙂

Jag vill passa på och tipsa om ett liknande band med jazzpianist, galen gitarrist och en beatboxare, för er som inte hört dom:

Med jazziga hälningar

Memphis

Redigerat av Memphis
drloop (oregistrerad)
Postat

Memphis tog ordet ur munnen på mig.... GALET!

Fint med en svensk synt på flygeln.

drloop (oregistrerad)
Postat

Alla är ju coola, inte bara damen.

Dessutom är det aldrig fel med Neurosedyn bas... (förlåt uttrycket)

drloop (oregistrerad)
Postat
Galet!!

Men jag kan ju inte kalla detta Jazz precis.. speciellt inte den andra.. 😆 snarare avancerad-electro-progg-rock-fusion.. 😛

Coolt att pianisten var kvinnlig .. (och het! 😛) Nackedelen med sån här avancerad musik är att den inte är så rolig att lyssna på i längden men coolt och imponerande är det. 😄

Jag vill passa på och tipsa om ett liknande band med jazzpianist, galen gitarrist och en beatboxare, för er som inte hört dom:

Med jazziga hälningar

Memphis

Shit Catapult, usch vad tråkig jag känner mig. Borde nog jobba hårdare på låtnamnen i fortsättningen..

Postat (redigerat)

Weeeee!! Jag tyckte de va lite robert wells-varning på första klippet, men fan va hon lirar alltså. Riktigt bra.

Skitfina improvisationer en bit in:

http://www.youtube.com/watch?v=lviFjwS5Vr0...feature=related

Och hon spelar skiten ur Corea här:

(mr miyagi på sax?)

Ja fan, det blir nog o handla nån platta här. Tackar för tips.

edit: Första halvan av denna är löjligt snygg, bra trumspel dessutom:

http://www.youtube.com/watch?v=5mK2fv7y9YY...feature=related

Redigerat av VacUm
Postat

ja jösses..hon var grym

skön att se på åxo..inte var dag man hör sådana här talanger!

tack för tipset!😆

kankse inget jag kommer sitta och lyssna på hemma, halva grejjen var att se hennes inlevelse

& spelglädje!

hare gott

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.