Jump to content
Annons

Cubase SX3 till Cubase SE3

Recommended Posts

oloan808 (oregistrerad)
Postat

Har ett gäng projekt i cubase sx3, som jag skulle vilja använda i cubase se3. Går det på något sätt?

Annons
oloan808 (oregistrerad)
Postat

ja, jag har provat. Har hört att det finns ett format som heter OMF, som man kan använda för att kunna använda projekt i olika typer av program. Finns det något program man kan konvertera en cpr fil till OMF? Och vet någon om dessa fungerar i cubase

Postat (redigerat)
ja, jag har provat. Har hört att det finns ett format som heter OMF, som man kan använda för att kunna använda projekt i olika typer av program. Finns det något program man kan konvertera en cpr fil till OMF? Och vet någon om dessa fungerar i cubase

Det kanske sitter någon här med ett trollspö, men som du märkt så tar inte SE3 dina prylar från SX3 (tvärtom går utmärkt). Likväl kan du både exportera och importera OMF i SX3. SE3 stöder inte det.

Annars återstår ju alltid att spara ner rubbet som separata ljudfiler/midifiler och importera dom i SE3 alternativt att den som sitter på SE3:an uppgraderar till minst CS4.

Redigerat av Gain
oloan808 (oregistrerad)
Postat

Trollspö eller ej, finns ju program som konverterar filformat på andra områden ett exempel är wave till mp3. En konstig attityd till en fråga som inte alls kan tolkas som irrelevant. Vad vinner du på denna dryga attityd?

MVH Olof, the Missing Link, Stella by Starlight, redaktör för Musikspalten

Postat
Trollspö eller ej, finns ju program som konverterar filformat på andra områden ett exempel är wave till mp3. En konstig attityd till en fråga som inte alls kan tolkas som irrelevant. Vad vinner du på denna dryga attityd?

MVH Olof, the Missing Link, Stella by Starlight, redaktör för Musikspalten

The missing link.. Efter att ha läst mitt svar till dig ett par gånger så kan jag inte i min vildaste fantasi läsa in någon attityd, mer än en neutral till trevlig sådan förstås 😆 Jag är inte är intresserad att diskutera nyanser av detta, men för att förtydliga mitt användande av "trollspö", så handlar det bara om min ev okunskap runt detta och att det kanske går att lösa på ett sätt som jag här och nu inte har en aning om.

oloan808 (oregistrerad)
Postat

Tacksam för svar. Vänliga hälsningar Olof

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.