Jump to content
Annons

Svänger?  

14 röster

1. 1. Svänger?

• 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      7
    • 5
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Lucky

ARTIST/GRUPP: Reason

GENRE: Disco

LÅTLÄNGD:3.36

KOMPOSITÖR: Reason

PRODUCENT: Reason

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.1 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Borttagen

Om någon orkar gå på disco en söndagskväll? ☺️

gärna feedback

Redigerat av Reason
Annons
Postat

Ahh. Soft o skönt! 🙂

I mina lurar känns det där volymnivåsvajet i vocalsamplingen lite störigt, men så upplever man säkert inte det på dansgolvet...

Gillar det här. Du får 4/5 för att det är en skiss, sparar 5:an tills du är färdig. ☺️

Postat
Yepp, svänger.

varifrån kommer voxen ?

Kul att de svängar 🙂

voxen kommer från mitt ex å några av hennes blonda väninnor ☺️

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Låter som ett jobb för Dumma Danne.

Drumsen håller inte, men snygga samples. Ser fram emot en färdig edit att kicka på nästa DJ set.

Postat
Gillar det här. Du får 4/5 för att det är en skiss, sparar 5:an tills du är färdig. ☺️

Tackar Hacke 😲

Då får ja kamma till mig så de blir en femma sen då 🙂

Postat
Låter som ett jobb för Dumma Danne.

Drumsen håller inte, men snygga samples. Ser fram emot en färdig edit att kicka på nästa DJ set.

Kul Danny ☺️

jappe (oregistrerad)
Postat

Tycker som Hackeman att nivån på sångsamplingen pumpar lite väl mycket. Handclapsen känns lite för tama, lite efterklang & ngn stereoeffekt på dem skulle göra nytta. Dessutom behöver man göra en omgång med EQ - clapsen drunknar i övriga ljud.

Men i övrigt är den skön att lyssna på, ser fram emot nästa version!

Postat
Tycker som Hackeman att nivån på sångsamplingen pumpar lite väl mycket. Handclapsen känns lite för tama, lite efterklang & ngn stereoeffekt på dem skulle göra nytta. Dessutom behöver man göra en omgång med EQ - clapsen drunknar i övriga ljud.

Men i övrigt är den skön att lyssna på, ser fram emot nästa version!

Detta skall fixas, kul att du gillar 😉

Postat (redigerat)
Den var riktigt jäkla skön faktiskt! Helt i min smak! Har du nå mer musik i den här stilen?

Kul 😉

Här kan du lyssna (Dennis & Dan - Up)

Bevlar

Redigerat av Reason
Postat

Schwiiiiing... gött sväng, men kasta in låten i mixern igen...som Danny säger är det lite obalans i trumms'en..hihat'en slammrar bättre än Ringo Starrrrrrr 🙂

Voxen pumpar lite skumt i små datorhögtalare oxå.

plusikanten, Reason

Postat
Schwiiiiing... gött sväng, men kasta in låten i mixern igen...som Danny säger är det lite obalans i trumms'en..hihat'en slammrar bättre än Ringo Starrrrrrr 🙂

Voxen pumpar lite skumt i små datorhögtalare oxå.

plusikanten, Reason

å tackar demonen 🙂

en hel del Edit e redan pågång 🙂

Postat

Snyggt Reason. Dina grejor blir bättre och bättre. 🙂

Jag håller med de andra om trummorna. Det känns som att kompressorn pumpar lite på sången också. Det är säkert meningen, men det låter lite underligt hos mig...

Postat
Snyggt Reason. Dina grejor blir bättre och bättre. 🙂

Jag håller med de andra om trummorna. Det känns som att kompressorn pumpar lite på sången också. Det är säkert meningen, men det låter lite underligt hos mig...

Tackar egghuvud de va roligt att höra 🙂

låten e under bearbetning...

Postat

japp, blås skulle sitta som en keps.

annars var det bra. håller med om att trummorna är lite tråkiga. Polera lite så det glänser och glimmar i discoljuset så funkar det.

Postat
Den var riktigt jäkla skön faktiskt! Helt i min smak! Har du nå mer musik i den här stilen?

Kul 😠

Bevlar

Yes, nu ligger båda låtarna i mp3-spelaren 😄

Postat

Kul 😠

Bevlar

Yes, nu ligger båda låtarna i mp3-spelaren 😄

De va roligt att höra 🙂

Postat

I monitorerna låter det som för mycket drop i mid'en? ska det vara så..det känns som ett stort hål......... likt Kirunagruvan 😉

gött utgångsmaterial ändå..

Postat
I monitorerna låter det som för mycket drop i mid'en? ska det vara så..det känns som ett stort hål......... likt Kirunagruvan :rolleyes:

gött utgångsmaterial ändå..

skall fixas...

Postat (redigerat)

associerar till ai no corrida Q.Jones , låter lite 80-tal i mina öron...men klar potensial...sjyssta sångprylar och inte alls den genren jag brukar lyssna till men säkert kalaslåt att dansa till 050.gif

Jobbar du i Reason???

karl :rolleyes:

Redigerat av karl
Postat
associerar till ai no corrida Q.Jones , låter lite 80-tal i mina öron...men klar potensial...sjyssta sångprylar och inte alls den genren jag brukar lyssna till men säkert kalaslåt att dansa till 050.gif

Jobbar du i Reason???

karl 😳

Bra att det låter 80-tal för det är målet. 😉

Jag jobbar i reason och cubase.

Kul att det gillas 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Låter bra.

Postat (redigerat)

Volysvajningen är ju störtskön!! Härlig synt vid 2.47.

Jag håller med om blåset...lägg dit det så blir det en femmpoängare.

EDIT:Är ett eller fem bäst?

Redigerat av insolitus
Postat
Nu röstade jag på en tvåa som näst bäst, men det blev nog fel...suck... 😉

np 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.