Jump to content
Annons

Helvetes heta jävlar bråka inte med mig datorjävel

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har försökt i timmar att spela in en låt med min webkamera Creative Labs Livecam Optia AF, men det funkar fan inte eller ibland typ nån gång när den och datorn får för sig att dom tycker det är läge så tajmar dom ok. Problemet är bara att just då när dom vill så kanske jag lirar fel eller sjunger fel så då går det åt helvete ändå och sen vid nästa försök oavsett att jag startat om den rackarn dvs datorn eller ej så laggar grafiken eller så kommer bara ljudet med eller så ballar det bara ur på nåt annat sätt. Vi snackar om Bills grejor nu men den andre fan släpper ju inte ens in kamerahelvetet på sin plattform så här står man som en jävla idiot med ett ben i varje läger och det spelar ingen roll för det funkar ändå inte oavsett vad man än gör.

Här har dom gjort oss beroende av dessa jävla datorer och sen funkar inte skiten och då är det ju givetvis vårat fel för vi kör ju då på fel plattform eller på fel eller för gammal hårdvara (blir den nånsin modern nog) eller fel jävla drivrutin eller kan för lite och sen om det bara går att klämma in vilket dom lyckas jävligt bra med så ska vi känna oss dumma och knäböja eller nåt inför deras upphöjda gudomliga expertis. Kort sagt nu är jag trött på det här så fuck you Bill helvete och den andre vad fan du nu heter från motståndarsidan samt varenda jävla program och hårdvarutillverkare som nånsin satt sin fot på jorden.

Från och med nu så gör jag precis vad jag vill med era otillförlitliga koder och hårdvarudippedutter.

Redigerat av anarkisten1
Annons
Postat

Förstår precis din frustration, det är verkligen riktigt trist när man råkar ut för sånt här. Tyvärr är det ofta så att när det inte funkar så sitter felet i användaren och det säger jag inte för att jäklas med dig, det är bara personlig erfarenhet! 😏 Men du, det finns ett par grejor du kan testa;

Högerklicka "Din dator" och välj "Manage/Hantera". Kolla under alla loggar och leta efter felmeddelanden som gäller din kamera, ibland kan man få en hint därifrån, om vad som är fel.

Uppdatera drivrutinerna; om du inte gjort det redan så gå in på Creatives webbplats och hämta hem deras senaste drivrutiner.

Kontrollerna minimikraven för kameran. Om din dator ligger under dessa och det inte funkar... inte mycket att göra i så fall annat än att uppgradera hårdvaran och ja, det måste man göra emellanåt. Till och med om man har Mac misstänker jag. 😄 Lycka till!

Postat

Men va fasen anarkisten1!?!?!?

Du hade ju precis uppdaterat med ny hårdvara?

Inte en så enkel grej att du missat att köra in drivarna för systembussarna från Gigabyte eller?

Anledningen till att jag frågar är för att jag åkte på en ominstallation då jag i min iver missade dessa enkla men ytterst nödvändiga drivers.

Take care anarkisten1 och ta en kall till!

/Cruncharn'

Postat

HAHA ursäkta att jag skrattar, men man känner ju igen sig MASSOR!

Jag bytte till MAC och sedan dess har både magsåret förvunnit och håret vuxit tillbaka 😏

Postat

Ha ha ha!!

Satan va kul skrivet. 😄

Bara för det är du värd en eloge mannen.

Asså det e surt att prylarna jiddrar med dig.

Och jag kan känna igen känslan och resonemanget.

Hoppas dock det ordnar sig för dig.

Hang in there 😏

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
fuck you Bill helvete och den andre vad fan du nu heter från motståndarsidan...

Från och med nu så gör jag precis vad jag vill med era otillförlitliga koder och hårdvarudippedutter.

🙂 Fan vad bra!

Postat

🙂 Hmm lätt förlägen 🙂 Tack för alla snälla svar. Jag kör den här kameran på min gamla PC så det är givetvis därför den räcker inte till för att det ska funka stabilt och varje gång. Dom nya dom kör ett annat OS för tillfället (man undersöker vissa saker så att säga) säger inte vilket 😛 . Den ska vara plug och play i OSX men det är bara skitsnack den funkar inte bra överhuvudtaget i en mac (Mac Mini), grafiken laggar så det är löjligt. Senaste drivarna till PC är nedladdade för nån månad sedan så det återstår bara Hellpigs tips. Tack för sympati det var vänligt av er.

Det sista jag skrev det står jag för så från och med nu gör jag vad jag vill med mjuk och hårdvara som jag har köpt ärligt, det får vara nån gräns för idioti. Jag menar för det är faktiskt så att vi blivit förförda och förda bakom ljuset alltför länge nu. Vi har hamnat i ett världsomfattande databeroende kort sagt. Det är möjligt att jag och många med mig har orealistiska förväntningar på vad ska kunna förvänta sig av en dator/programvara och vad man får och inte får. Men nåt som är helt säkert det är att tillverkarna både på hård och mjukvarusidan har extremt orealistiska förväntningar på oss. Det är väl klart att vi tar för givet att dom ska leverera när dom nu har lurat in oss in det här beroendet och lööövat och löövat att o så bra det ska bli och o så fantastikst snajdiga grejor du kan göra om du baaara köper den grejen och uppdaterar det och det och läser på och surfar och söker efter info och fan och hans moster. Kort sagt dom står där och dinglar med godiset framför näsan på en men det är alltid nån jävla hake för att det ska funka och lagom som det gör det ja då ska man byta hårdvara tycker dom för nu finns det nytt som du bara måste ha och nu jävlar blir det karduller i grejorna.

Jag menar tänkt tillbaka ni som hållit på en 15-20 år med musik och datorer hur många spår kunde man köra på dom där gamla ångmaskinerna, och pluggar och effekter tjena glöm det. Men lik förbannat så gjorde dom program som enligt uppgift skulle vara rena räsermaskinerna och som i teorin kunde hantera hur mycket som helst. Jag gav bort min första "riktiga" musikdator igår ett speciallbygge som jag beställde från ett företag. Den kostade 11 000 spänn då, det var en 233 Mhz med 64 meg ja du läste rätt, jag tror jag som mest kunde klämma ur den runt 2-4 audio spår och max två midispår av ljudkortets syntar. I tidskrifterna som fanns då (läs MM) så sas det att bara man kunde sin sak och mecka här och mecka där så skulle man kunna klämma ur dom 10-15 audiospår. En revolution för en som ville igång och göra musik, tänk själv då fanns det inget på hobbysidan mer än olika fabrikat av band portor och dom var inte gratis och sen var du ju ändå då som nu tvungen att ha vettiga mickar och preampar etc etc. Ja fan 10-15 spår det var ju nirvana helt enkelt fan alltså det ville man bara ha givetvis, en dröm som äntligen kunde gå i uppfyllelse.

Körde Cakewalk då och programmet i sig sas kunna hantera hur mycket som helst, ja tjena.

Fan så där har det hållit på och hela tiden så skulle man känna det som att det var nåt fel på en själv, för dum för fattig you name it. Kort sagt det är slut med det nu nu gör jag vad jag vill med det jag har köpt för mina surt förvärvade stålar och den som tycker nåt annat har riktigt orealistiska förväntningar och en synnerligen besynnerlig tolkning av verkligheten och av vad man får och inte får.

Ha det bra folks over and out

Postat
Den kostade 11 000 spänn då, det var en 233 Mhz med 64 meg ja du läste rätt, jag tror jag som mest kunde klämma ur den runt 2-4 audio spår och max två midispår av ljudkortets syntar. I tidskrifterna som fanns då (läs MM) så sas det att bara man kunde sin sak och mecka här och mecka där så skulle man kunna klämma ur dom 10-15 audiospår.

Hm, jag hade inga problem att köra 8 spår med mjukvarueffekter (kompressor, eq, reverb) i Samplitude på min Pentium 90Mhz. Cakewalk måste varit taskigt optimerat i förhållande då.

Postat

Tjena A1. Tja, satt med en FW-hårddisk i några veckor och med den inkopplad innan uppstart vägrade datorn att boota. Det hade den gjort tidigre med samma externa hårddisk och så plötsligt kulramen från vänster till höger i evennerlig tid. Med samma härddisk i USB-anslutning funkade det men jag har ont om USB-anslutningar så jag ville att det skulle funka med FW. Att datorn helt plötsligt vägrar boota i ett läge där det funkat tidigare är för mig helt obegripligt. Till saken hör att jag hade uppgraderat till SP 3 samt hittat och tagit bort ett par trojaner i datorn. Felet uppkom efter dessa korrigeringar. Irriterade mig som fasen på att datorn inte bootade och avinstallerade SP 3. Tillbaka till SP 2 alltså och då tycker man ju att allt skulle vara som förr men tji, datorn vägrade boota nu också. Köpte t o m Drivers Agent och uppdaterade alla tänkbara drivisar (Intels grejor också med dosprompt) och var inne i BIOS där jag tog tillbaka en del tweeks jag hade gjort för ett par år sedan när jag byggde musikdatorn men utan framgång. Var säkert inne på ett femtital sidor då jag till slut fann ett litet svar på forum på en fråga med identiskt problem som mitt.

Nån som hade inaktiverat 1394-anslutningen och fått bootningen att fungera. Jag gjorde detta och vips så funkade allt igen och det går nu som tåget som man sa förr men inte nu när SJ fungerar så illa. Men den lilla, lilla åtgärden löste allt. Jag hade varit på vippen att ominstallera hela operativet vilket skulle ta en hel helg med alla uppdateringar och program som skulle behövt ominstalleras... Jag undrar ju därför förstås går din kamera till FW eller USB? Kan problemet vara likande det som jag hade??

Postat

Erkänner att jag körde med en 4-kanals-porta fram till c:a 2005. Tyckte aldrig att det verkade som man fick riktig valuta för stålarna innan dess. 😮

Postat
Den kostade 11 000 spänn då, det var en 233 Mhz med 64 meg ja du läste rätt, jag tror jag som mest kunde klämma ur den runt 2-4 audio spår och max två midispår av ljudkortets syntar. I tidskrifterna som fanns då (läs MM) så sas det att bara man kunde sin sak och mecka här och mecka där så skulle man kunna klämma ur dom 10-15 audiospår.

Hm, jag hade inga problem att köra 8 spår med mjukvarueffekter (kompressor, eq, reverb) i Samplitude på min Pentium 90Mhz. Cakewalk måste varit taskigt optimerat i förhållande då.

Ja det sas ju att det skulle gå och gjorde det tydligen, förmodligen så var det helt enkelt mina bristande kunskaper ja typ skit bakom ratten 😛. Demofilerna som följde med var ju också enligt dåtidens mått riktigt välljudande. Men det gjorde det ju bara värre man blev ännu mer frustrerad 🙂 .

Nu är det ju nästan ett tvärtomläge mitt nya moderkort kan ta 16 gig men det finns bara 4 platser och OSet kan ju ändå bara använda 3 om man ska köra musik i alla fall för då är det ju än så länge XP som gäller (och var får man tag på 4 gigs moduler till ett vettigt pris). Om man inte kör OSX förstås och på den fronten blir det ju oxå lite larvigt för deras nya OS på G som kommer nån gång inom en snar framtid ska teoretiskt sett kunna hantera upp till 16 terrabyte eller nåt. En minnesmodul på 2 eller 4 TB om man räknar med att man kör med samma antal platser måste ju kosta en del typ en halv årslön eller nåt 😑 och när kommer dom ut till ett vettigt pris som en vanlig dödlig har råd med? OSet komer väl nån gång framåt årsskiftet tror jag men när kommer datorn som ska rymma allt det där minnet och vad ska dom ha för den?

Ja det är en cirkus en oändlig loop av stålar ner i deras fickor som dom eftersträvar mjuk och hårdvarutillverkarna det är ju klar vem vill inte det. Jag börjar tröttna tror jag går över till tamburin och munjiga, det är billigare och strular mindre 🙂 .

Postat

Finns ju möjligheten att sitta ner och spela, repa och finputsa låtar för att sedan ta med det färdiga materialet till en bokad studio. Ja, jeflar, jag tror att jag har ett helt nytt koncept här... va?! Nej, men allvarligt så ligger det ju en i del i detta. Det var ju så man gjorde förr, nu förväntas man ha hårdvara som klarar av vad en stor och dyr studio klarade för 15 - 20 år sedan. Och kunna sköta denna. Och kunna spela in/göra låtar. Det tro f_n att det strular ibland liksom...

Och det var inte meningen att driva med dig som trådskapare heller. Det bara slog så där när jag funderade lite på hur det är idag... det är ju knappast som så att alla musiker för 20 år sedan skulle klara sig in studio på den tiden, eller hur? Konstigt hur det blivit.

Postat
Finns ju möjligheten att sitta ner och spela, repa och finputsa låtar för att sedan ta med det färdiga materialet till en bokad studio. Ja, jeflar, jag tror att jag har ett helt nytt koncept här... va?! Nej, men allvarligt så ligger det ju en i del i detta. Det var ju så man gjorde förr, nu förväntas man ha hårdvara som klarar av vad en stor och dyr studio klarade för 15 - 20 år sedan. Och kunna sköta denna. Och kunna spela in/göra låtar. Det tro f_n att det strular ibland liksom...

Och det var inte meningen att driva med dig som trådskapare heller. Det bara slog så där när jag funderade lite på hur det är idag... det är ju knappast som så att alla musiker för 20 år sedan skulle klara sig in studio på den tiden, eller hur? Konstigt hur det blivit.

Jäpp :rolleyes: point taken och den var bra oxå, fast när det gäller mig så är jag bara en modern människa (förhoppningsvis ☺️ ) som försöker ta del av frukterna som tidsepoken erbjuder dvs. nu kan man leka musik hemma och det är så jäkla skoj och jag vill så gärna och så funkar inte skiten 😄 fast man löpande har pumpat in massvis med stålar i sin lilla hobby under många år. Då blir man lite purken och då kommer Tourette i dagern 😑 . Men ärligt talat dom har gjort oss extremt hooked på datorer och nu är det dax att vi slänger fram kravspecarna på vad vi förväntar oss att dom ska fixa.

Postat
Tjena A1. Tja, satt med en FW-hårddisk i några veckor och med den inkopplad innan uppstart vägrade datorn att boota. Det hade den gjort tidigre med samma externa hårddisk och så plötsligt kulramen från vänster till höger i evennerlig tid. Med samma härddisk i USB-anslutning funkade det men jag har ont om USB-anslutningar så jag ville att det skulle funka med FW. Att datorn helt plötsligt vägrar boota i ett läge där det funkat tidigare är för mig helt obegripligt. Till saken hör att jag hade uppgraderat till SP 3 samt hittat och tagit bort ett par trojaner i datorn. Felet uppkom efter dessa korrigeringar. Irriterade mig som fasen på att datorn inte bootade och avinstallerade SP 3. Tillbaka till SP 2 alltså och då tycker man ju att allt skulle vara som förr men tji, datorn vägrade boota nu också. Köpte t o m Drivers Agent och uppdaterade alla tänkbara drivisar (Intels grejor också med dosprompt) och var inne i BIOS där jag tog tillbaka en del tweeks jag hade gjort för ett par år sedan när jag byggde musikdatorn men utan framgång. Var säkert inne på ett femtital sidor då jag till slut fann ett litet svar på forum på en fråga med identiskt problem som mitt.

Nån som hade inaktiverat 1394-anslutningen och fått bootningen att fungera. Jag gjorde detta och vips så funkade allt igen och det går nu som tåget som man sa förr men inte nu när SJ fungerar så illa. Men den lilla, lilla åtgärden löste allt. Jag hade varit på vippen att ominstallera hela operativet vilket skulle ta en hel helg med alla uppdateringar och program som skulle behövt ominstalleras... Jag undrar ju därför förstås går din kamera till FW eller USB? Kan problemet vara likande det som jag hade??

Tja E nu har jag testat att avaktivera 1394 för nätverk kan inte förstå varför den är på hur många kör näverk via FW hmm samma i Macen innan det inbyggda nätverkskortet hoppar igång så kan man ibland få avaktivera nätverk via FW även där. Jäkla mysko nåväl vi får se vad som händer tillbaka om en stund.

Postat

Nja det är svårt att säga kanske något stabilare men vi får se jag får försöka lira in nåt i kväll.

Postat (redigerat)

Nä det spelar fan ingen roll vad man gör det är kört, Bills jävla BS kackar i blå skåpet ändå och den andre fan ska vi inte snacka om. OK då skiter jag väl i att spela in nåt då. Creative Labs Optia Webshit AF (funkar även som sugrörshållare) bytes mot vad som helst som funkar i en Mac om det så är en dammborste till tangentbordet. Fan vad sne jag är, jävla skit det är precis som för hundra år sedan när man började den här ändlösa uppdaterings/inköpsloopen.

Nu är det satan i mig i alla fall slut med grejor som sägs ska funka i MS system om jag så ska köra kreativ tystnad resten av mitt liv. Next stop är Mac läget när det gäller video och kameror och är det samma visa där så kan dom dra åt helvete oxå. Det räcker nu hur mycket pengar behöver ni era jävla utsugare. Det är nu man väntar på den världsomfattande nu tar vi makten över datorindustrin revolutionen.

Bortvräkes mot fraktkostnad en 2,? Mhz processor i en låda med lite annat skit. Det sitter ett äkta XP SP 2 i som jag väl då oxå köpte (kostade 1300 eller nåt) för rätt vad det var så tyckte dom att dom inte fått betalt nog för det förra (som sas vara äkta vara) som följde med datorjäveln. Koden kan ni glömma den har jag köpt och den är min men dom program som sitter i åker med ut ur mitt hus. Vill man ha kameran oxå så kostar den en femhundring extra.

Helvetes heta jävlar vad trött man blir på sånt här.

Redigerat av anarkisten1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.