Jump to content
Annons

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Innan det här blir ett krig så skulle jag vilja säga ett par ord till LightFlax; Jag förstår om du inte känner dig riktigt välkommen här efter de svar du fått av en del, men samtidigt vill jag ursäkta oss med att den här typen av trådar dyker upp varannan vecka här. Ditt kunnande har jag ingen aning om, tänker inte sia om det heller, men i nio fall av tio när den här typen av trådar dyker upp handlar det om att trådskaparen inte vet hur en kompressor fungerar, och att inte förinställningarna till den medföljande kompressorn löser okunskapen. Om man befinner sig på ett stadium där man måste lita på förinställningar är en ny plugg helt fel väg att gå med andra ord. Med det sagt vill jag på intet sätt säga något om dig, snarare om oss och varför det på ett konstigt sätt är naturligt att en del är griniga mot dig trots att du är ny. Ett tips är dock att du preciserar din fråga mer från början så ska du se att sde konstruktiva svaren trillar in. Säg vad du är ute efter, vad du inte är nöjd med med din nuvarande utrustning osv.

För egen del älskar jag PSP Mixpressor på sång.

Det där var bästa inlägget i tråden tycker jag. 😄

Annons
Postat (redigerat)

I regel blir ett verktyg aldrig bättre än dess användare.

Så, om man frågar en kock vilken 'den bästa kryddan' är 😄 ... då tror jag inte riktigt man är i stånd att laga ens en enkel maträtt bra. Då tror jag faktiskt inte man är speciellt intresserad av att slutresultatet blir "det bästa", så då spelar det nog ingen avgörande roll vilken kompressor man använder.

Man tar och lär sig laga mat istället, eller så anlitar man en kock som kan göra det åt en. En passande kompressor i händerna på en helt ovan användare, eller en mindre passande kompressor i händerna på en helt ovan användare ... det blir ju ingen skillnad liksom. 🙂

Redigerat av Opus99
drloop (oregistrerad)
Postat

Focusrite Liquid Mix.

Ett gäng härliga kompressorer.

Postat
Hej, jag behöver ett tips på villken kompressor plugg som är den bästa.

Mvh Martin

Hej Martin,

Detta är en bra fråga och jag hoppas att några av tipsen i tråden har kunnat vara till bra hjälp. Men på det sätt du bemöter flera av forumets medlemmar är inte okej. Inte okej alls. Jag bryr mig inte ett dugg om vem som sa vad, det jag tar fasta på är vem som går över gränsen och hur ofta - och det är du som leder den ligan med råge.

I egenskap av grundare och administratör på detta forum så säger jag ifrån här och nu: Läs igenom forumreglerna en gång till (speciellt regel 2 men även 4 och 6), ta en paus och fundera igenom din attityd. Känner du därefter att du vill komma hit igen och diskutera så är du varmt välkommen - och det menar jag. Alla är välkomna så länge man håller sig till nämnda forumregler (vilka du dessutom har godkänt vid registreringen).

Tråden är delad och inläggen med pajkastning ligger numera i egen tråd i avdelningen Utanför ämnet.

Mvh,

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

När man läser den här tråden utan veta ordningen på inläggen efter att först ha läst det saxade under utanför ämnet så vill jag påstå att det är INTE helt lätt att se att LightFlax ensam skulle vara upphovsmannen till att det ballar ur. Man kan gott vara vänlig även om man råkar se en fråga man sett 5000 gånger förut och det går riktigt bra att ge sjutton i att svara oxå. Men det är som att vissa måste förminska andra, nog är det lustigt så mysigt man kan ha det på internet tänk att jämlikt kunna diskutera i goda vänners lag.

Det var en annan tråd en gång där en kille informerade om att han hade startat ett eget forum. Ja det var ingen trevlig läsning flockmentalitet kan ta de mest märkliga uttryck.

Postat
När man läser den här tråden utan veta ordningen på inläggen efter att först ha läst det saxade under utanför ämnet så vill jag påstå att det är INTE helt lätt att se att LightFlax ensam skulle vara upphovsmannen till att det ballar ur.

Visst har du helt rätt i att det ofta är flera personer inblandade i ett ämnes urspårning. Min grundregel när en vanligt förekommande fråga ställs för XXX:e gången är: Om jag inte kan svara relevant eller bemötande (enligt nämnda forumregler) så svarar jag inte alls. Några skulle nog argumentera för att då är det bättre att i alla fall svara med "denna frågan har ställts XXX gånger innan" - för att ge en hint om att här finns information att söka efter. Jag tycker inte det är fel.

...och det är samtidigt ofta precis så konflikterna börjar ☺️

Postat
När man läser den här tråden utan veta ordningen på inläggen efter att först ha läst det saxade under utanför ämnet så vill jag påstå att det är INTE helt lätt att se att LightFlax ensam skulle vara upphovsmannen till att det ballar ur.

Visst har du helt rätt i att det ofta är flera personer inblandade i ett ämnes urspårning. Min grundregel när en vanligt förekommande fråga ställs för XXX:e gången är: Om jag inte kan svara relevant eller bemötande (enligt nämnda forumregler) så svarar jag inte alls. Några skulle nog argumentera för att då är det bättre att i alla fall svara med "denna frågan har ställts XXX gånger innan" - för att ge en hint om att här finns information att söka efter. Jag tycker inte det är fel.

...och det är samtidigt ofta precis så konflikterna börjar 🙂

Det känns dock som att ni borde rensa bland en hel del trådar, speciellt dom som är 400 år gamla. För söker man nu får man 100000 miljon svar där rubrikerna heter allt utom just det man söker. Det räcker ju med att någon nämner tex Urei i någon tråd som inte direkt anknyter till det du söker. Vilket då gör hela sök funktionen överflödig och irrelevant.

Finns ju ingen anledning att man ska ägna flera timmar åt att hitta just det som rör din fråga. Har upptäckt att om man söker via google hittar man rätt tråd snabbare. Kanske kan vara något för er att kolla över ?

Annars gillar jag forumet starkt, men 'förståsigpåarna' får gärna dämpa sig lite när det gäller att hävda sin rätt i musikvärlden. Tycker det är några alias som verkligen pekar med hela handen och gärna slår på fingrarna när de får chansen. I vissa fall förståeligt, men ändå onödigt.

Det kanske skulle komma upp en ruta innan man trycker OK för tråden "Har du använt sökfunktionen innan du startar denna tråd? Det är en stor sannolikhet att din fråga redan ställts". Jag tror att många missar SÖK eller tror att de får svar snabbare om de ställer en fråga. Så är TYDLIGT inte fallet ☺️ Lite som att binda fast kotletter på sig själv och hoppa in bland vargarna.

Postat
Har inte hört någon hittills(?) här på forumet som testat Waves fairchild. Om det finns det är nog mer än jag nyfiken på en liten rencension av den och gärna i jämförelse med UAD:s

Jag använder Nomad Factorys Fairchild 660 emulering och den är !#?$@!?? bra. Enligt min åsikt brukar waves ligga snäppet över i kvalitetsgrad (om man nu ska generalisera) så deras version lär nog ja ... typ !#?$@!?? + !#?$@!?? bra. Vi får se. Jag är pilsk som en grön isbjörn på den med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.