JJRockford Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 Vet att det finns ett par andra här runt omkring som liksom jag har Cubase SX och EMU1212M ljudkort. Igår fick jag installera om rasket, men nu börjar det så smått fungera igen. En sak som gör mig lite konfunderad dock, det är under "VST Inputs": Jag kan inte längre hitta ADAT-ingångarna där?!?! (Bara det två wave-ingångarna) Vet att jag satt och tryckte mig runt lite på måfå första gången jag installerade, men lyckas inte med samma bedrift igen. Någon som kan hjälpa mig hur jag ska lägga till dom?
Lundin Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 Har inte EMU't en egen kontrollpanel där du får "klicka" i att du ska aktivera dom digitala utgångarna? Det brukade vara vanligt förr att bara några få eller enbart stereoutgången fanns aktiva redan vid installation av Cubase.. inte SX dock, men om man inte talar om för hårdvaran vilka utgångar som ska vara aktiva dyker dom inte upp i Cubase heller..
Rapid Wanker Postat 8 november 2004 Postat 8 november 2004 I EMU:s PatchMix DSP (mjukvarumixern) får du nog lägga till en kanalstrip för varje ADAT-par i din session om jag fattat det rätt...använder inte ADAT själv. Om du inte kan hitta någon template session som fixar det. Det finns ju några ADAT-transfer sessions.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.