Jump to content
Annons

Ska man fortsätta på den?


Linus

Hur bra på en skala?  

29 röster

  1. 1. Hur bra på en skala?

    • 6. Oh you touched my tralala!
      1
    • 5. Den här låten kan bli bra! Gör klart den!
      13
    • 4. Måste erkänna att det svänger lite.
      4
    • 3. Jag lyssnar inte på dansmuik, men det låter bra.
      3
    • 2. Tråkigt... Du använder säkert Reason eller nåt också...
      1
    • 1. Åh nej, ännu mer sån där trance, dance eller vad det nu heter!
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Angel [skiss 3]

ARTIST/GRUPP: Vectro

GENRE: Euro-Trance

LÅTLÄNGD: 44sek

KOMPOSITÖR: Linus Persson

PRODUCENT: Linus Persson

EV. MEDVERKANDE: Niclas på wah wah git

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 703 kB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: http://www.student.ltu.se/~perlin-2/studio...udioforumet.mp3

Vectro-smurfen var tvungen att prova några synthljud igårkväll. Det blev början på en låt... Ska jag fortsätta på den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som jag alltid börjar: har ingen koll på genren så ta det med en nypa salt...

Fin ljudbild och allt detdär. Något som känns anoorlunda i förhållande till allt annat sånt här man hört är tempot. Går det inte lite sakta? Detta kan du trycka upp ganska många bpm så det blir lite ösigare. Eftersom du refererar till dansgolvet så vill man nog stampa upp tempot en bra bit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag tyckte också 128 bpm verkade en aning sakta först. Men radio-edit-dansmusik som September och Alcazar går ofta mellan 125-130 bpm och jag tänkte att då är det säkert tillåtet att dra ner tempot dit 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng skiten.... NOT 😕

Uhmm.. Släng på en melodi och sång..

Det kändes som om en pipa med drag i saknades i introt här..alltså något som greppade da cohones som introt gjorde ? u touch my trallalaaaa

Tungt om du fragen mich..

Fortsätt.

Tempot är precis rakt på..

( break-grunkan låter som den i "Never gonna give it up" med September..samma sampling elle??.. 😆 )

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju knappast något revolutionerande med den här låten, men den låter bra helt klart ☺️

Jag skulle sänka supersaw-ljudet om jag var du. Och som de andra sa så tycker jag att du ska höja tempot till typ 136-140.

Det känns dock som det är mainstreamtrance efter mall 1A.

Jag skulle vilja se trancelåtar som svävar ut lite och använder lite mer ovanliga synthljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå....Bra harmisar i introt så lite tänk bakom är det helt klart...Nu är det inte riktigt mitt stuk men för att vara trance eller techno eller vad det nu är så låter det bra i mina öron.Hur jobbar man i Reason för att få 16 dels triggarna som låter j-kligt juste, skulle vilja ha det i en låt jag håller på med.Eller kan man göra det i Cubase?????

karl ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Fylligt som fan! ☺️

Är egentligen inte förtjust i Euro-xxxx, men det låter bra. Klart du ska fortsätta, vocals kommer att göra susen på den här.

Tempot känns inte riktigt klockrent för mig heller, känns lite långsamt. Men det blir förmodligen annorlunda när vocals och melodi kommer på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju proffsigt 😄 ...fast väldigt main-stream. 😳 Men fortsätta på låten ska du i vilket fall som helst göra. Tempot får gärna vara som det är, 70-tals-discolåtarna går väl oftast i 127 BPM? 🙁

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur jobbar man i Reason för att få 16 dels triggarna som låter j-kligt juste, skulle vilja ha det i en låt jag håller på med.Eller kan man göra det i Cubase?????

16-delstriggarna? Förklara vad du menar så berättar jag gärna.

lagomt tempo om låten skall bli >6min.

Ok då! Jag ska höja tills vi hamnar i 3:30 🙂

( break-grunkan låter som den i "Never gonna give it up" med September..samma sampling elle??.. 🙂 )

Japp! Jag har hittat Septembers "ljudkällare" med såväl deras break som stråkar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Jag har hittat Septembers "ljudkällare" med såväl deras break som stråkar 😠

typ sådär att ..aha..här har vi hela Septembers repertoar med alla deras ljud?

Är det en sampleplatta alltså?

Första gången man hörde breaket i deras låt lät det som om det var "livespelat"... men där ser man.. 😄

Det låter svinbra om dina mixar i alla fall. ( båda låtarna du lagt upp.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Låten i sig är inget jag går igång på, men jag tycker du ligger jävligt bra till när det gäller ljudet. Låter bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra.

Upp med tempot till 135 på med ett arpeggio och så kan du vara med på tranzen tanzen 8. 😏

Allvarligt talat så är både ljudbild och ackorden fina. Smäll ihop den nu så vi får höra hela!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte vara med på tranzen tanzen 8. Jag vill ha den på Action Traxx 103! Ja, eller kanske Absolute Dance 62. 🙂

Ska göra färdigt den när jag är klar på min praktik och kommer tillbaka till Pite. Har väl refrängmelodi och text klar, och börjat spåna på verstext. Vill göra en riktig text och inte bara någon vokal "hook" som repeteras om och om 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...