Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Kopior blir bara "små" hits Det är nog större risk att någon kommer ihåg dig om du gör något som i varje fall låtar banbrytande.

Delia Derbyshire var banbrytande. Celine Dion är det inte. Vem av dem har haft flest hits på listorna? Originalitet har väldigt lite med hitfaktor att göra.

Om någon gör "en kopia"" på någon annan stil, gärna lite försent, blir det inte mycket väsen.

Jag önskar att det vore sant och att Tiesto hade insett det...

Om man nu endå håller på och pinkar i frukostflingorna tycker jag det är rätt tarvligt i de fall någon "faller" för någon ny hipp stil bara för att något glassigt magasin hypar järnet eller den här koplingen mellan mode och musik som jag inte tycker finns.

Håller med om att mode och hype är irrelevanta saker, men om någon nu tycker att det verkar vara kul att göra musik enligt den mall som just nu "är inne" så ser jag inte riktigt vad som är fel med det. Oavsett om det syftar till att göra något man genuint gillar, eller om det är pengar som hägrar, så kan resultatet i sig vara fantastiskt.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.